معرفی پروژه ایرانی فینالیست جایزه آرکیتایزر 2017

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۷ / ۰۷ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۳۲ ، بازدید:۲۲۶۲

ساختمان مسکونی پنج‌خانه امسال یکی از فینالیست‌های جایزه آرکیتایزر بود.

 

معرفی پروژه ایرانی فینالیست جایزه آرکیتایزر 2017

 

اگرچه آجر به‌عنوان متریال اصلی و بومی در ساخت و طراحی بناهای سنتی ایران محسوب می‌شود اما تغییرات در نحوه و نوع آجر و همچنین  ترکیب آن با مصالح جدید، تأثیری شگرف در افرایش کیفیت بناهای معاصر دارد.

معماری ساختمان مسکونی پنج‌خانه از این دسته بناها است که امسال یکی از فینالیست‌های جایزه آرکیتایزر بود.

استودیو معماری آینده طراحی و معماری این پروژه را که در اصفهان واقع شده بر عهده داشته است.

معماری ساختمان مسکونی پنج‌خانه با تکنیک و فرآیند خاصی با تأکید بر جزئیات نما و متریال، طراحی‌شده است. در طراحی این بنا، معمار با هوشمندی و شناخت طبیعت و ویژگی‌های متریال‌ها، آن‌ها را انتخاب و ترکیبی خاص ایجاد کرده است.

ساخت نما ساختمان مسکونی پنج‌خانه در سه زمینه مختلف مورد بررسی قرار گرفته و انجام شده است.

تبدیل سطوح هندسی منظم به سطوحی نامنظم و تجزیه ‌وتحلیل تأثیرات سطوح بر روی‌هم، پیدا کردن یک حرکت خوب بین آجر و چوب و سنگ‌های رنگی  و در آخر تعریف یک راه جدید برای استفاده از آجر با تکنیک ساخت‌وساز خشک که با ایجاد انعطاف‌پذیری، سایه و حفظ حریم خصوصی، خواسته‌های معمار را در این پروژه فراهم کرده است.

معرفی پروژه ایرانی فینالیست جایزه آرکیتایزر 2017

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .