10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۸ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۱۳۶ ، بازدید:۶۰۴۴

در پست امروز ایده های خلاقانه ای در رابطه با طراحی سقف را مطرح خواهیم نمود.روشهای متعددی برای برجسته ساختن سقف یک فضا و تبدیل کردن آن به نقطه ای کانونی وجود دارند.تصاویر زیر،الهام بخش شما دراین زمینه خواهند بود...

 

1. سقفی با طرح چپ و راست:

این سقف برای خانه ای واقع در اوکلند و توسط معمار Michael O’Sullivan طراحی شده است.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

2.تعادل هندسی در عین داشتن ظرافت:

این سقف متعلق به خانه ای درکالیفرنیا است ،که توسط طراح داخلی Richard Hallberg طراحی شده است.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

3.اضافه کردن عمق به یک سقف یکنواخت:

پنت هاوس اغوا کننده ای در برج هزاره سان فرانسیسکو با سیستم نمایش روشنایی جذابی که رنگهای سراسر فضا را بازتاب می دهد.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

4.سقف ،تمی از کل فضا:

دریک تلاش موفق برای طراحی یک سفر مدرن،طراح فرانسوی Jean-Louis Deniot  ،اتاق کاملا مدرنی را طراحی نمود، که براساس تم "سفری خیالی" شکل گرفته است.در فضایی شیک و شبیه جنگل،سقف ،تکمیل کننده تمام جزئیاتی است، که توسط طراح دیده شده است.به گفته وی ،در اینجا هیچ چیز واقعی ،متداول و یا قابل پیش بینی نیست،تفسیری افراطی از تم مورد نظر.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

5.ایجاد حس هیبت و ترس:

این فضا،یک دفترکار است ،که احساسی از فضایی سلطنتی را انتقال می دهد و زاییده افکار Valentin Yudashkin می باشد.رنگ آبی تیره ای که دیوارها و سقف را پوشانده همراه با خطوط ظریفی که درجاهای خاص به کار رفته ،توانسته اتاقی با هیبت و شگفت انگیز را ایجاد نماید.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

6.شکافی نورانی در سقف گچی:

تیم معماری Gisele Taranto ،اتاق خوابی را با نقطه ای کانونی و جذاب طراحی نموده اند.سقف گچی خاکستری با شکافهای نامنظمی که اجازه خروج نور را می دهد.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

7.سقفی از اشکال پارچه ای باشکوه:

تختخواب تیره رنگی که در این فضا با دکوراسیون پر زرق و برق طلایی رنگ محاصرشده و دارای سرتختی است که تا سقف ادامه یافته است.شرکت HOLA Design،انتخابی ساده از متریال و رنگی داشته که توانسته احساس آرامشی عمیق و لوکس را ایجاد نماید.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

8.کار،مکث،نگاه،رویا:

سفر به دور دنیا را با چشمانی باز کشف کنید.این سقف باورنکردنی نقاشی شده،شما را با به سفری خیالی به دور دنیا خواهد برد.اگر خانه ای با چشم انداز وسیع ندارید،می توانید حداقل منظره ای چشم نواز را برای خود به وجود آورید.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

9.سقف الماس گونه:

مالک این خانه در تایپه تایوان در صنعت مد کار می کند.شرکت H2o+Co2 Design ،به منظور ایجاد فضایی بزرگتر راه حلی هوشمندانه را ارائه داد:"ازآنجاییکه ارتفاع پرتوهای نور، بسیار کم بود،ما از ایده وجهای الماس برای سقف استفاده کردیم."

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

10.خطوط نورانی موج دار در سقف:

River House اثری از MCK Architects ،نمونه ای شگفت انگیز از راه حلهای هوشمندانه طراحی برای ایجاد فضایی خانوادگی و روشن است.

10 ایده هوشمندانه برای طراحی سقف

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: freshome

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .