تهران میزبان اولین دوسالانه معماری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۹ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۲۴۰ ، بازدید:۳۳۸۷

اولین دوسالانه معماری تهران در همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه تهران و فرهنگستان هنر، طبق برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون صورت گرفته در بخش وسیعی از منطقه مرکزی شهر برگزار خواهد شد.


برگزاری اولین دوسالانه معماری تهران که پیش از این مهرماه امسال اعلام شده بود قرار است بهمن‌ماه برگزار شود. دبیرخانه دوسالانه‌های معماری ایران ضمن اعلام جابه‌جایی زمان برگزاری، از برنامه‌ریزی گسترده در قالب سمینارهای علمی، نمایشگاه‌ها، شبکه‌های مفهومی، تورها و تالارهای گفت‌و‌گو در راستای هرچه فراگیرتر شدن این رویداد خبر داد.

"امروز"، که به عنوان ساختار مفهومی و مضمون اصلی اولین دوسالانه معماری تهران در نظر گرفته شده، بازخوانی، بازشناسی و تدوین خوانش امروز براساس هویت ایرانی و اسلامی امروز را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس نگاهی به گذشته، دریافت آنچه امروز داریم و تصویرسازی از آینده‌ی نزدیک و دور را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد.

همچنین، سه مضمون فرعی "ایران‌شهر"، "معماری معاصر" و "معماری فردا، شهر فردا" مرتبط با تم اصلی اولین دوسالانه معماری تهران در نظر گرفته شده‌اند که جایگاه این رویداد را در "امروز" بر بنیان هویت تبیین خواهند کرد.

ساختار اجرایی اولین دوسالانه معماری تهران نیز بخش‌های مختلفی را تشکیل می‌دهد. بخش پنل‌ها و سمینارهای علمی شامل نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، همچنین تالارهای گفت‌وگوی تخصصی و عمومی خواهند بود. در بخش نمایشگاهی اولین دوسالانه معماری تهران نیز نمایشگاه‌های متمرکز و نمایشگاه‌های شهری در نظر گرفته شده‌اند. این رویداد همچنین در بخش شبکه‌های مفهومی در عرصه‌های عمومی شهر از جمله ایستگاه‌های قطار شهری و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی، همچنین در خانه‌های فرهنگ مناطق مختلف شهر تهران برنامه‌های خود را گسترش خواهد داد. برگزاری برنامه‌های بازدید جمعی از جمله " تورهای گشت شهر"، " تورهای عکاسی"، "بازدید از نوسازی ساختمان‌های قدیمی" و "دفاتر معماری مهندسان مشاور" نیز از دیگر بخش‌هایی است که برای هرچه غنی‌تر شدن تجربه حضور در اولین دوسالانه معماری تهران در نظر گرفته شده است.

اولین دوسالانه معماری تهران در همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه تهران و فرهنگستان هنر، طبق برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون صورت گرفته در بخش وسیعی از منطقه مرکزی شهر برگزار خواهد شد. 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .