تمدید شرکت در دهمین جایزه معماری میرمیران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۹ / ۱۰ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۳۲۷ ، بازدید:۳۳۴۴

مهلت جایزه معماری میرمیران با اعلام دبیرخانه این جایزه تا ۶ بهمن ماه تمدید شد.

 

به گزارش هنرآنلاین، بنیاد معماری میرمیران در ادامه برگزاری مسابقات سالانه معماری، موضوع "معماری، از زمین تا آسمان" را برای دهمین دوره این جایزه انتخاب کرده است.

دهمین دوره "جایزه معماری میرمیران" که فراخوان آن منتشر شده، ساختمان‌های بلند و شهرهای عمودی را مورد توجه قرار داده‌ و درپی پاسخ دادن به این پرسش است که این ساختمان‌ها با توجه به مفاهیم بنیادی، فرم‌ها و الگوهای اصیل و تجربه‌های غنی معماری و شهرسازی کهن این سرزمین، به چه صورت طراحی و سازمان‌دهی شوند تا بتوان علاوه بر بهره‌مندی از مزایای ساخت بناهای رفیع، این پدیده را تحت کنترل درآورد و با ایجاد پیوندی میان زمین و آسمان و جاری کردن ساختار‌های زندگی انسان همراه با ارتفاع گرفتن بنا‌ها و ساختمان‌ها، شهر را علاوه بر داشتن ساختاری افقی، از ساختارهای عمودی نیز بهره‌مند کرد و ساختمان‌های بلند به‌عنوان بناهای شاخص و نمادهای شهری، در بستر شهر نیز حضوری تأثیرگذار و ماندگار داشته باشند.

 

تمدید شرکت در دهمین جایزه معماری میرمیران , تمدید , دهمین جایزه معماری میرمیران , دهمین جایزه , معماری میرمیران , معماری , میرمیران ,

 

حبیب قدیرزاده - یکی از اعضای بنیاد معماری میرمیران و دبیر دهمین دوره این جایزه - به خبرنگار ایسنا توضیح داد: در ابتدای کار، دورنمای خوبی برای این جایزه در نظر گرفته شده بود و برگزارکنندگان تصمیم داشتند "جایزه معماری میرمیران" را بین‌المللی کنند یا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان برتر معماری در نظر بگیرند؛ اما مشکلات اقتصادی، اجازه انجام این کارها را به آن‌ها نداد.

او اظهار کرد: ارزش این جایزه در طول ۱۰ سال برگزاری آن تغییر نکرده است. به همین دلیل، متأسفانه امروزه مبلغ جایزه، ناچیز محسوب می‌شود. از سوی دیگر، در تلاش هستیم اگر گشایش اقتصادی در بنیاد صورت بگیرد، به نخبگان این رشته بورسیه تحصیلی بدهیم.

وی همچنین از چاپ کتابی در رابطه با "جایزه معماری میرمیران" خبر داد و گفت: به‌مناسبت دهمین دوره این جایزه قرار است کتابی شامل آثار ادوار گذشته چاپ شود. تلاش داریم همزمان با برگزاری مراسم در اردیبهشت‌ماه، از این کتاب نیز رونمایی شود، البته هنوز اسمی برای آن انتخاب نشده است.

قدیرزاده با اشاره به حمایت و استقبال روزافزون جامعه معماران از این بنیاد، بیان کرد: امروزه بیش از یک‌هزار نفر معمار با بنیاد معماری میرمیران همکاری می‌کنند. همچنین تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه هر سال افزایش می‌یابد که این موضوع دستاورد بزرگی است و جای خوشحالی دارد.

به گزارش ایسنا، پس از درگذشت "سیدهادی میرمیران" - معمار معاصر ایرانی - که برخی او را سرآغاز نسل جدید معماران در ایران می‌دانند، به سفارش وی و با هدف اشاعه و ترویج ذهنیت و افکارش در جهت تداوم و تکامل معماری نوین ایران و شناساندن رسالت دیرینه‌اش، نهادی به نام "بنیاد معماری میرمیران" ایجاد شد که یکی از فعالیت‌های اساسی آن، اهدای جوایزی سالانه با عنوان "جایزه بنیاد معماری میرمیران" است که اولین دوره آن که در هفته معمار و مقارن با سالگرد درگذشت میرمیران در اردیبهشت سال ۸۶ برگزار شد.

در دو سال ابتدایی برگزاری این مسابقه، موضوع خاصی برای آن در نظر گرفته نشد و جوایز به دانشجویان رشته معماری در دانشگاه‌های آزاد و سراسری و سپس به پایان‌نامه‌های برتر در این حوزه تعلق می‌گرفت. سپس شورای سیاست‌گذاری‌ این بنیاد تصمیم گرفت تا مجموعه‌ای از موضوعات را برای این جایزه در نظر بگیرد تا بعدها بتواند آن را در کتابی چاپ کند. این موضوع سبب شد تا به‌مدت چهار سال موضوعات "جایزه معماری میرمیران" از عناصر بنیادین طبیعت تشکیل شود. بر همین اساس موضوع‌های "نور و معماری"، "آب و معماری"، "گیاه و معماری" و "باد، خاک و معماری" برای این جایزه انتخاب شدند.

در هفتمین دوره این جایزه موضوع "معماری فردا" مطرح و در دوره هشتم موضوع "معماری و سینما" در نظر گرفته شد که عباس کیارستمی - کارگردان سینما - در شورای سیاست‌گذاری آن دوره بود. سال گذشته و در نهمین دوره‌ نیز "معماری بایونیک و الگوبرداری از طبیعت" محور این مسابقه بود.

به گزارش ایسنا، "بنیاد معماری میرمیران" با همکاری دانشگاه پارس و کرسی یونسکو در معماری (UNESCO Chair in Architecture) دهمین دوره "جایزه معماری بنیاد میرمیران" را برگزار می‌کند. طبق فراخوان منتشرشده، مهلت ارائه آثار به دبیرخانه تا ۶ دی‌ماه است و داوری آثار ۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه انجام و نتایج آن، اول ادریبهشت‌ماه سال ۹۵ در "روز معمار" اعلام می‌شود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .