راهکارهایی برای خلق فضای ورودی دلنشین

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۰۹ / ۱۰ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۳۲۸ ، بازدید:۴۷۳۶

در این پست،به بررسی 10 نمونه از فضاهای ورودی طراحی شده ،خواهیم پرداخت،پس اگر قصد بازنگری در طراحی فضای ورودی خانه خود را دارید،ما را تا انتهای این پست همراهی کنید...

 

1.فضایی دعوت کننده:

ترکیب زنده رنگها  همراه با آثار هنری جذاب یا جمله ای ساده همچون تصویر زیر ،فضایی دعوت کننده برای مهمانان ایجاد می کند.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی دلنشین

 

2. زندگی، بودن در ساحل است:

فضای ورودی باید مشخص کننده موقعیت قرارگیری خانه شما ،اولویت های طراحی و محلی برای به نمایش گذاشتن گنجینه های مورد علاقه شما باشد.نوارهای افقی دیوار در این نمونه ،توانسته فضای آجری کف را به سقف سفید رنگ متصل کند.کلکسیون رنگارنگ ساحلی صاحبخانه ،فضایی دلنشین برای این کلبه ساحلی رقم زده است.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی دلنشین

 

3. طرح رنگی:

آیا می خواهید اقدامی جسورانه انجام دهید؟ درب وروی خانه را با تونالیته ای جیغ و آتشین رنگ کنید.کفپوش پارچه ای قرمز رنگ کف فضا ،در مجاورت با صندلی انتظار کنار دیوار بر رنگ درب ورودی تاکید می کنند.رنگ خنثی دیوارها،کف و مبلمان ،فضایی آرامش بخش و کنترل شده را که در عین حال دارای رنگهایی جیغ است ،به وجود آورده است.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی دلنشین

 

4.گذاشتن یک پیغام:

فضای ورودی،به عنوان مکانی که محل عبور تمام اعضای خانواده است ،به خوبی می تواند نقش یک پایگاه اطلاع رسانی برای خانواده را داشته باشد.تخته سیاه روی دیوار ،مرکز پیام رسانی خواهد بود که به راحتی دیده شده و می تواند حامل پیام مورد نظر شما برای اعضای خانواده و حتی مهمانان باشد.قفسه های کم عمق زیر تخته سیاه،نقش کاربردی در این فضا خواهند داشت.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی دلنشین

 

5.روز آفتابی:

فضای ورودی ،محل مناسبی برای استفاده از طرحهای دیواری شاد است.راهروها تنها برای منتظر ماندن طراحی نشده اند،آنها می توانند فضاهایی جذاب،جسورانه و درعین حال دلپذیر باشند.می توانید دراین فضا از موتیف های بزرگ استفاده نمایید و یا اینکه تنها یک دیوار را به عنوان نقطه ای کانونی شاخص کنید، همچون اتفاقی که در این تصویر شاهد آن هستید.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی جذاب

 

 

6.سطح آسایش:

با اضافه نمودن یک نیمکت یا مبل دونفره به فضای ورودی،علاوه بر ایجاد فضایی دوستانه می توانید مکانی برای قرار دادن کفشها نیز تدارک ببینید.پوشش مخملی مبل،هماهنگی خوبی با موتیفها و رنگ کاغذدیواری و همین طور کفپوش پلکان و ورودی دارد.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی جذاب

 

7.ترکیب رنگ فوق العاده:

این فضای ورودی و فضای مجاور آن به خوبی نشان می دهند ،که نیازی نیست ،رنگ دو فضای مجاور لزوما با یکدیگر ارتباطی داشته باشند.دیوارهای با رنگ گرم فضای ورودی همراه با تزئینات با رنگ آبی تیره (رنگی با شدت بیشتر نسبت به دیوارهای آبی رنگ نشیمن)فضایی جذاب را به وجود آورده است.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی جذاب

 

8.هماهنگی شیرین:

مبلمان های دست ساز و یا اقلام تزئینی سفارشی،به فضای شما جلوه ای خاص می بخشند.رنگ انرژی بخش کاشی های کف فضا و نقش و طرح گامهای پلکان،سطوح لذتبخش متفاوتی را مشخص کرده اند:آینه ای با بافت منحصر به فرد،قطعات سفالی دست ساز و میز کنسول پایه تخم مرغی.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی جذاب

 

9.نمایش طراوت:

رنگهای باغ را به درون خانه بیاورید، تا فضایی انتقالی با طراوت و سرسبز ،میان بیرون و درون ایجاد نمایید.طرح عالی کاغذدیواری سبز رنگ دیوارها در کنار میز کنسول کاربردی،سینی چوبی مخصوص چکمه ها،پایه مخصوص نگه داری چترها،فضایی دلنشین برای ورودی به وجود آورده است.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی جذاب

 

10 روابط متصل به هم:

در این نمونه،همخوانی بصری منسجمی ،میان رنگهای به کار رفته در فضای ورودی و فضای نشیمن مجاور آن دیده می شود.رنگ فرش فضای ورودی ،پرده های اتاق نشیمن  و مبلمان آن فضا ،پالتی تکرار شده از رنگهای هم خانواده می باشد.

راهکارهایی برای خلق فضای ورودی جذاب

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: bhg

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .