7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۰۱ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۶۱۰ ، بازدید:۶۶۳۰

داشتن حریم خصوصی جز اولین اولویت ها در طراحی حیاط یا حیاط خلوت است، زیرا هیچ چیز سخت تر از تحت نظر بودن توسط دیگران دریک بعدازظهر زیبا که در بالکن یا حیاط خانه خود نشسته اید،نیست.در این پست 7 ایده را (از اجرای آسان تا سخت) مطرح می کنیم که به شما کمک می کند تا بتوانید فضایی با حریم خصوصی بیشتر را برای خود تدارک ببینید.با ستاوین همراه شوید...

 

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

1.یک صفحه نمایش گلدانی داشته باشید:

گیاهان بسیاری در گلدان قابل رشد هستند.این ایده،روشی بسیار عالی برای اضافه نمودن فضای سبز به سطوحی سخت همچون بالکن و پاسیو می باشد.برای داشتن حریم بیشتر می توان از انواع بامبو،علفهای بلند،درختان میوه و کاج ها استفاده نمود.

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

2.پرچین مصنوعی بسازید:

بدون نیاز به آبیاری ،بدون نیاز به هرس کردن و بدون نیاز به فرم دادن به آن،این یک گزینه فوق العاده است اگر که پرداخت هزینه کمی بیشتر برایتان اهمیتی نداشته باشد.این پانل های پرچین در سایزهای مختلف در دسترس بوده و با داشتن قابلیت عایق صوتی می توانند فاکتور حریم خصوصی را دوبرابر سازند.

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

3.پرچین واقعی رشد دهید:

آیا شما گزینه حقیقی را ترجیح می دهید؟در اینصورت لازم است با صرف تلاش کمی بیشتر و با انتخاب گونه صحیح گیاه دست بکار شوید.شمشادها و درخت برگ نو(privet)بهترین پزینه ها بدین منظور هستند.گیاهانی همچون rhododendron (آزالیا یا خرزهره هندی) و برگ بو نیز قابلیت رشد ارتفاعی تا حدود 2.5 متر را به آسانی دارا می باشند.

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

4.استفاده از پرده های آویز:

با نصب پرده می توانید تا حدودی به فضا محرمیت ببخشید.برای این منظور می توانید از پرده های مقاوم در برابر آب نیز استفاده نمایید.

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

5.رشد گیاهان بر روی داربست:

داربست ها می توانند تکیه گاه خوبی برای رشد گیاهان در ارتفاع باشند ،علاوه بر آنکه به خوبی می توانند امنیت و حریم شخصی ایجاد نمایند.

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

6.ایجاد یک باغ عمودی:

می توانید  از گیاهان و سبزیجات خانگی برای پر کردن گلدانها استفاده نمایید ،تا علاوه بر ایجاد محرمیت از مزیت داشتن سبزیجات خانگی در طول سال نیز بهره مند شوید.

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

7.نصب آلاچیق:

نصب آلاچیق قطعا مستلزم صرف سرمایه است،اما اینکار بهترین راه برای داشتن نشیمنی دنج در فضای باز است.

7 روش برای داشتن یک حیاط خصوصی تر

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: freshome

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .