ابر پلکان شهری در مونومان تاریخی روتردام

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۰۲ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۶۲۵ ، بازدید:۳۷۱۳

بندر تاریخی روتردام به زودی میزبان یک پلکان شهری در کنار مونومان تاریخی این شهر می‌شود.

 

ابر پلکان شهری , مونومان تاریخی روتردام , پلکان شهری , مونومان تاریخی , روتردام , بندر تاریخی , پلكان بزرگ شهری ,  ایستگاه مرکز روتردام , مونومان

 

به گزارش سرویس معماری هنرآنلاین , روتردام به زودی میزبان یک پلكان بزرگ شهری خواهد بود. 180 پله از استیشنسپلین ، خارج از ورودی نمادین ایستگاه مرکز روتردام به بالای ساختمان مشهور "گروت هندلزگبو" کشیده خواهد شد. بنابر گفته ی معماران "ام وی آر دی وی  "  این ساختار به دنبال سنت این شهر در جشن‌های خاص همچون سیستم داربستی که برای ساخت این پله استفاده می‌شود، مکانی برای برگزاری جشن سالگرد 75 سال بازسازی پس از جنگ جهانی دوم روتردام خواهد بود.

این زیربنای عظیم طراحی شده تا بتواند به تمامی زوایای ایستگاه های موجود پاسخ دهد و این ایکون موقت را به یک مونومان تاریخی متصل كند؛  در حالی که این ساخت و ساز مرجعی برای بازسازی این سازه شهری موجود و تجربه جدیدی از آن خواهد بود. در بالای این پلکان که 29 متر ارتفاع و 57 متر طول خواهد داشت، یک عرشه مشاهده برای مناظر منحصر به فرد اطراف یکی از بزرگ‌ترین شهرهای بندری اروپا ساخته می‌شود.

در زمان بازگشایی  این سازه موقت، سالن  سینمای این مكان آن که آخرین فعالیت خود را در دهه 1960 داشته نیز راه‌اندازی می شود و در طول برقراری این اینستالیشن بزرگ به پخش فیلم خواهد پرداخت. وینی مَس، یکی از بنیان گذاران ام وی آر دی وی، گفته است "خوب بود اگر این سازه موقت، دائمی می شد."

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .