پروژه پاسارگاد , ردپای زاها حدید در تهران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۸ / ۰۲ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۶۵۸ ، بازدید:۳۴۲۵

پروژه پاسارگاد؛ ردپای زاها حدید در تهران

 

پروژه پاسارگاد , ردپای زاها حدید در تهران

 

زاها حدید معمار سرشناس بین المللی كه به تازگی درگذشت، یادگاری از طراحی‌های خود را هم در تهران برجای گذاشته است.

منطقه خوش آب و هوای فرشته تهران، از سال 1391 میزبان ساخت یکی از لوکس‌ترین و زیباترین هتل‌های جهان با ۵۸ طبقه، ۸۱ سوئیت، ۴۰۰ اتاق کلا به وسعت ۱۶۰ هزار متر مربع است. این پروژه در حال حاضر گودبرداری عظیم خود تا عمق ۷۲ متری را پشت سر گذاشته است.

ساختمان این پروژه لوکس با ارتفاع ۲۳۰ متر ، ۹ طبقه پارکینگ، ۷ طبقه مرکز خرید و فروشگاه های صنایع دستی و سالن های کنفرانس، ۳ طبقه تاسیسات، ۴ طبقه مراکز تفریحی و رستوران، ۱ طبقه لابی مجلل و ۳۴ طبقه هتل را در خود جای می دهد.

استودیو زاها حدید، معمار سرشناس جهان كه به تازگی درگذشت طراحی این پرو‍ژه را بر عهده داشته است. حدید كه نخستین زن برنده جایزه معماری "پریتزکر" است، پیش از این ایستگاه قطار سریع‌السیر ناپل ایتالیا، ساختمان مرکزی ب.ام.و ۲۰۰۵ لایپزیک آلمان، ترن هوایی اینسبروک اتریش، سکوی پرش اسکی برگیسل اتریش و چند پروژه در دبی را طراحی کرده است.

زاها حدید فاز ۲ برج میلاد را که قرار بود شامل هتل و ساختمان‌های اداری و تجاری این مركز باشد را هم طراحی كرده بود كه به دلیل پاره ای ملاحظات شهری ساخت این پروژه منتفی اعلام شده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .