چشم‌انداز فرهنگی , موضوع روز جهانی موزه در سال 2016

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۳ / ۰۲ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۶۶۸ ، بازدید:۳۴۹۶

چشم‌انداز فرهنگی , موضوع روز جهانی موزه در سال 2016

 

چشم‌انداز فرهنگی , موضوع روز جهانی موزه در سال 2016

 

شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) 29 اردیبهشت را روز جهانی موزه اعلام و به این مناسبت مراسم بزرگداشتی را برپا می کند.

لادن جعفری تهرانی مدیرکل دفتر امور بین الملل با اعلام این خبر افزود : موضوع روز جهانی موزه در سال 2016 "موزه و چشم انداز فرهنگی" خواهد بود، به همین منظور مقرر است در مجمع عمومی ایکوم موزه و ظرفیت های آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

هر موزه با توجه به چشم انداز خاص خود، از دانش و مهارت منحصر به فرد جهت نیل به مقصود استفاده می کند تا ماموریت اصلی خود را که حفاظت از میراث بشری چه در درون موزه ها و چه محیط بیرونی است، به نحو احسن تحت پوشش قرار دهد.

بر اساس منشور siena که از مصوبات کنفرانس siena در سال 2014 است چشم انداز فرهنگی به این صورت تعریف می شود،"کشوری که در آن زندگی می کنیم و تصاویر و نمادهایی که ما را احاطه کرده اند، به نوعی بیانگر این چشم اندازاست و به آن شخصیت می بخشد". همچنین بر اساس این نظریه " چشم انداز در بطن جغرافیا ، تاریخ ، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ جستجو می شود و این همان خروجی و عملکرد موزه است.

گفتنی است شورای بین المللی موزه ها ایکوم در سال 1946 با هدف افزایش آگاهی عمومی از نقش موزه ها در توسعه جامعه به وجود آمده است و متعهد به ترویج و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی، حال و آینده، ملموس و ناملموس است، لذا این شورا برای رسیدن به هدف خود که همان حفاظت از میراث فرهنگی است ازکلیه متخصصان میرا ث فرهنگی در سراسر جهان برای رویارویی با چالش های موزه در سراسر جهان کمک می گیرد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .