برگزاری همایش ˝معاصرسازی سنت‌های معماری اسلامی ‌ایرانی˝

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۳ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۷۰۹ ، بازدید:۲۸۷۷

همایش بین‌المللی ˝معاصرسازی سنت‌های معماری اسلامی ‌ایرانی˝ با حضور اعضای هیات‌علمی دانشگاه خارکوف اوکراین در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز بکار کرد.

برگزاری همایش ˝معاصرسازی سنت‌های معماری اسلامی ‌ایرانی˝

به نقل از ایسنا، یوسف عباس‌پور مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این همایش با بیان اینکه کمیته‌های مختلف همایش از ماه‌ها قبل برای برگزاری بهتر همایش در تلاش بودند، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی مسئولیت خطیری محسوب می‌شود، که اجرای آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با اشاره به ضرورت حرکت در راستای معماری اسلامی ایرانی و پایدار، افزود: در این خصوص باید در حفظ امانت محیط‌زیست گام برداریم و این مهم با حفظ محیط‌زیست و کاهش اتلاف انرژی محقق شدنی است.

عباس‌پور اضافه کرد: امیدواریم با الهام گرفتن از فرهنگ ایرانی اسلامی بتوان در ایجاد آرامش مردم گام‌های موثری برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه اسلام مجموعه قوانینی از صفر تا صد برای زندگی بشر تدوین کرده است، گفت: اسلام از درون خانه و آغاز زندگی تا سخت‌افزارهای جامعه را پیش‌بینی کرده و برای آن برنامه‌هایی ارائه کرده است.

وی افزود: اسلام به پادشاهان روی زمین، تمدن بخشیده وسخت‌افزارها و جامعه را برای زندگی بهتر مردم ارائه کرده است.

مدبر با بیان اینکه معماری اسلامی ایرانی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: با معاصرسازی معماری اسلامی می‌توان طرح‌هایی برای شهرسازی اسلامی پیاده کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: معماری اسلامی، تمدن اسلامی را در پی دارد و تا زمانی که نتوان به نتایج این همایش‌ها جامه عمل پوشاند، نمی‌توان کسی را بصورت صحیح تربیت کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی اندیشکده علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی، می‌توان طرح‌های پژوهشگران و اندیشمندان در زمینه معماری اسلامی ایرانی را اجرا کرد و آنرا به عنوان نقشه تمدن اسلامی مطرح کرد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .