موج نو معماری در ایران به روایت نشریه اروپایی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۰۴ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۷۴۵ ، بازدید:۳۶۶۸

یک نشریه تخصصی معماری و طراحی داخلی از شناسایی موج جدیدی از طراحی معماری در ایران گزارش داده است.

موج نو معماری در ایران به روایت نشریه اروپایی

 مجله معماری "دیزین" (DEZEEN MAGAZINE) در گزارشی نوشت ایران در آستانه دوره جدیدی از معماری نوین همزمان با رفع تحریم‌های اقتصادی فلج کننده قرار گرفته است.

این گزارش در توصیف شرایط ایران نوشت: یک اقتصاد در حال گسترش، رشد تقاضای داخلی برای سبک زندگی مدرن و سرمایه گذاری پررونق در زیر ساخت‌های گردشگری فرصت‌های جدیدی را برای فعالان معماری مدرن در این کشور منزوی پدیدار کرده است.

"رضا مفاخر" کارشناس ارشد معماری و مؤسس دفتر طراحی "زما" در تهران به مجله معماری دیزین گفته است: " ایران درهای خود را به روی جهان باز کرده است.

به گفته این مهندس ایرانی پس از به روی کار آمدن حسن روحانی و انجام توافق هسته ای طرح‌های معماری که به شرکت او سفارش می‌شود هم از نظر مقیاس و هم از نظر کارگرد تفاوت چشمگیری با گذشته دارد که نشان از رونق در صنعت معماری و طراحی دارد.

به گفته مفاخر؛ او بر این باور است که ایران و صنعت معماری آن در آستانه دوره جدیدی از رونق قرار دارند.

به نوشته مجله دیزین صنعت معماری در حال ظهور ایران را می‌توان از چند پروژه در سال‌های اخیر ایران حس کرد. برای مثال پل طبیعت در تهران که طراح آن "لیلا عراقیان " مهندس معمار زن ایرانی است که هنگام طراحی این اثر تنها 26 سال داشته است. پل طبیعت بزرگ‌ترین پل پیاده روی در ایران است که در شمال تهران واقع شده است.

مجله دیزین در ادامه به شکل گیری نسل جدیدی از مهندسان معمار و طراحان در ایران اشاره کرده و در گفت و گو با آن‌ها برخی ساختمان‌های مسکونی جدید در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران را که در طراحی آن‌ها از نبوغ و نوآوری و ترکیب سبک‌های معماری نوین با معماری سنتی ایرانی استفاده شده است، را مورد بررسی قرار داده است.

به نوشته این گزارش برخی از این ساختمان‌ها مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته و می‌تواند همزمان با ورود موج جدیدی از توریست‌های خارجی به ایران برای این کشور یک مزیت جدید توریستی باشد.

تصاویر زیر تعدادی از سازه‌های جدید طراحی شده در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران را نشان می‌دهد که مورد توجه مجله معماری و طراحی دیزین (دفتر مرکزی این مجله در لندن قرار دارد) قرار گرفته است.

موج نو معماری در ایران به روایت نشریه اروپایی

پل طبیعت در تهران :طراح : لیلا عراقیان

موج نو معماری در ایران به روایت نشریه اروپایی

ساختمان اداری ترمه در همدان؛ طراح :فرشاد مهدیزاده و احمد بطحائی

موج نو معماری در ایران به روایت نشریه اروپایی

ساختمان " ارسی خانه " در تهران؛ طراح: دفتر معماری کیوانی

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .