معرفی آثار برتر نخستین دوسالانه جایزه ملی خانه ایرانی در معماری معاصر

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۷ / ۰۵ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۱۸۱۶ ، بازدید:۵۲۴

اعضای هیات داوران برگزیدگان نخستین دوسالانه «جایزه ملی خانه ایرانی در معماری معاصر» را معرفی کردند. به گزارش هنرآنلاین، جلسه داوری «جایزه ملی خانه ایرانی در معماری معاصر» در دفتر موسسه فرهنگی هنر فردا برگزار شد.سید محمد بهشتی، محمدرضا قانعی و مهندس محمدرضا نیکبخت اعضای هیات داوران نخستین جایزه ملی خانه ایرانی در معماری معاصر بودند.

با پایان یافتن موعد تحویل آثار، در مجموع ۸۶ اثر به دبیرخانه رسید که ۶ اثر به علت عدم انطباق موضوع پروژه ها با عنوان و موضوع رویداد پذیرفته نشد و ۸۰ اثر وارد فرآیند رقابت شدند.

نکته قابل توجه در آثار ارسالی این دوره پراکندگی جعرافیایی کارهای ارسالی از استان‌های مختلف کشور بود. معماران استان گیلان با ۳ اثر، فارس ۹ اثر، خراسان رضوی ۱۱ اثر، مازندران ۵ اثر، تهران ۱۶ اثر، کرمان ۱ اثر، اصفهان ۲۳ اثر، البرز ۳ اثر، یزد ۴ اثر، قم ۳ اثر، اردبیل ۲ اثر، همدان ۱ اثر، مرکزی ۲ اثر، لرستان ۱ اثر، خوزستان ۱ اثر، سیستان و بلوچستان ۱ اثر و قزوین با ۱ اثر در این رقابت شرکت کردند.

اسامی برگزیدگان نخستین دوسالانه «جایزه ملی خانه ایرانی در معماری معاصر» به شرح زیر است:

 

گروه آپارتمان و مجتمع مسکونی:

رتبه اول: رضا حبیب‌ زاده | پروژه آپارتمان کنارود

 رتبه دوم: حسین ابراهیم‌ زاده | پروژه آپارتمان ۱۶ دقیقه

 رتبه سوم: رضا حبیب‌ زاده | پروژه آپارتمان باغ ونک

 

گروه زمین‌ های محدود:

رتبه اول: سپیده مسعودی نژاد | پروژه خانه کاشان

رتبه سوم مشترک:  محمد عرب و مینا معین الدینی | پروژه خانه آبان

رتبه سوم مشترک:  محسن سمیعی | پروژه خانه شعبانی

 

گروه مسکونی تک واحدی:

رتبه سوم مشترک: پدرام جعفربیگی | پروژه انارستان پدربزرگ

رتبه سوم مشترک: مهدی پناهی | پروژه خانه جعفری‌ ها

رتبه سوم مشترک: علی وهابی | پروژه اقامتگاه داروک

 

بدین ترتیب در گروه آپارتمانی سه اثر در مقام های اول دوم و سوم برگزیده شدند و سه اثر دیگر را در مقایسه با کارهای ارسالی شایسته تقدیر دانستند. در گروه زمین های محدود طبق نظر داوران یک اثر در مقام اول و دو اثر به صورت مشترک در رتبه سوم قرار گرفتند. هیات داوران ضمن بررسی و اذعان به کیفیت کارها پروژه‌ای را حائز صلاحیت مقام دوم ندانستند. درمیان آثار رده بندی شده در گروه ویلا نیز داوران به اتفاق آرا سه اثر را به طور مشترک در مقام سوم دسته بندی نموده اند.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .