نگاهی به معماری استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۰ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۳۸ ، بازدید:۴۶۸۰

معرفی استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو برای آشنا شدن دوستداران ورزش با حال و هوای این رویداد بزرگ خالی از لطف نیست.

 

نگاهی به معماری استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو

 

رقابت های المپیك امسال در برزیل این روزها توجه علاقمندان به رشته های مختلف ورزشی را به سوی خود جلب كرده و به جز مسابقاتی كه در روزهای آینده شاهد برگزاری آنها خواهیم بود، موضوعات دیگر مرتبط با این رویداد هم به نوبه خود مورد توجه قرار گرفته است. آشنایی با استادیوم های میزبان این رقابت ها شاید برای آشنا شدن دوستداران ورزش با حال و هوای این رویداد بزرگ خالی از لطف نباشد.

استادیوم "كاریوكا آرنا" در ریو توسط " Arqhos Consultoria e Projetos" طراحی شده و امسال به بهره برداری رسیده است. این ورزشگاه با ظرفیت 16 هزار نفر در فضای داخلی با سه کاربری متفاوت و سالن های متنوع طراحی شده است، یک بخش شامل سالن ورزش های توپی مثل بسکتبال، بسکتبال با ویلچر و راگبی با ویلچر، بخش دوم شامل سالن ورزش های جودو و کشتی وو بخش سوم شامل سالن های تکواندو، جودو پاراالمپیک و شمشیر زنی.

نگاهی به معماری استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو

استادیوم " آمازونیا آرنا" در مانائوس توسط Gerkan, Marg طراحی شده وبا كاربری فوتبال بیش از 44 هزار نفر ظرفیت دارد.سازه ی سفید رنگ این استادیوم در بزرگ ترین شهر برزیل برای جام جهانی 2014 ساخته شده بود. پوسته ی شیار دار خارج آن هندسه ای طراحی شده برای منحرف کردن تابش مستقیم خورشید و مقاومت در برابر بارش باران است . ایده ی طراحی نمای خارجی آن از سبد های بومی بافته شده گرفته شده است که طراحی منحصر به فردی به وجود آورده است.

نگاهی به معماری استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو

" كورینتیانس آرنا" در سائو پائولو توسط Aníbal Coutinho با كاربری فوتبال طراحی شده ,از طرفی دارای نمای شیشه ای منحنی بزرگی است که یاد آور انحنای توپ فوتبال است و از طرف دیگر نمایشگر 3437 متر مربعی آن فضای استادیوم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

نگاهی به معماری استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو

" ژوائو هولانگ" در ریو توسط Carlos Porto طراحی شده و با ظرفیت: 60 هزار نفری به كاربری فوتبال و دو و میدانی اختصاص دارد.این استادیوم که دو سال پیش بازسازی شده در سال 2015 تجهیز شده که در طی آن، نورپردازی، صدا و برق آن تقویت شده است. ظرفیت افرادی که در خود جای می دهد نیز تا 1500 نفر افزایش یافته است. سازه ی منحنی شکل این استادیوم و اختلاف ارتفاع آن با خانه های اطراف، آن را به عنصری شاخص در میان ساختمان های اطراف تبدیل کرده است.

نگاهی به معماری استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو

" فیچر آرنا" ریو توسط Lopes, Santos و Ferreira Gomesطراحی شده و امسال به بهره برداری رسیده است. ظرفیت این ورزشگاه 12 هزار نفر است و كاربری آن هندبال و گلبال است. از آنجا كه بعد از طراحی مختص رویداد هایی مثل المپیک و استفاده از استادیوم ها، هدف گذاری مجدد برای کاربری آن ها کاری مشکل است، طراحی این استادیوم به شکلی انجام پذیرفته است که سازه پس از برگزاری مسابقات جدا می شود و متریال های استفاه شده در آن، به خصوص نمای چوبی در ساخت 4 مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد.

نگاهی به معماری استادیوم های میزبان رقابت های المپیك ریو

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .