زمستان خیال , نمایشگاه نقاشی مهندس آرش مهرآف

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۴ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۶۸ ، بازدید:۳۵۸۶

مکان : تهران , انتهای پاسداران شمالی , مقابل پارک نیاوران , فرهنگسرا و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران , گالری شماره 2

زمان : 22 الی 31 مرداد 1395 ساعت : 10:00 الی 21:00  ایام تعطیل : 14:00 الی 21:00

 

زمستان خیال , نمایشگاه نقاشی مهندس آرش مهرآف , نمایشگاه نقاشی , مهندس آرش مهرآف , نمایشگاه , نقاشی , آرش مهرآف ,  مهرآف , آفرینش های هنری نیاوران

 

آرش مهراف ، متولد سال 1354 و دانش آموخته رشته معماری است و فعایت  حرفه ای خود را در این زمینه ، در دفتر طرح و معماری « آف » ادامه میدهد.
وی نقاشی را از کودکی نزد پدرش مرحوم استاد « محمد مهراف » آموخته است. علاقه او به نقاشی باعث شده تا در کنارحرفه  اصلی خویش ، همواره به اندوخته های خود در این زمینه نیزبیفزاید. 
مجموعه حاضر، حاصل تجربیات هنرمند در زمینه نقاشی از طبیعت است. این برداشتها ، بصورت تلفیقی از عینیت گرایی و ناتورالیسم طبیعت گرا همراه با رگه هایی از امپرسیونیسم است که در کارهای او خودنمایی میکند.
قالب مورد استفاده در این زمینه، تکنیک گاه ساخت و سازیِ آب و رنگ است و هنرمند بر این باور است که تلفیق رنگهای سبک وروشن و جریان آب روی کاغذ همراه با اتفاقات کنترل شده و حرکات موزون قلم، میتواند نمایشگر کنشهای لحظه ای در ثبت این فرآیند باشد. هرچند در این جولانگاه ، خارج شدن کنترل شده عنان قلم از قواعد مرسوم آب و رنگ ، اتفاقات به زعم وی دلپذیری را در ثبت عناصر طبیعت ، رقم زده است.
موضوع الهام بخش وی در این آثار، تم زمستان است وسپیدی حاکم بربرف و زمستان دستمایه آثار او قرار گرفته است. هنرمند کوشیده با این شیوه ، هویت خیال انگیز زمستان و لطافت و سرمای زورهای برفی را به تصویر کشیده و حس لحظه های رویاگونه و زودگذر روزهای طبیعت زمستانی را برای مخاطب به نمایش بگذارد.
این مجموعه، بخشی از روایت او از فصلهای مختلف طبیعت است که در آینده به نمایش درخواهد آمد.
یکی از مباحث مطرح در معماری ،اهمیت نگرش معماری سبز و پایدار و مفهوم sustainability در آن است. با توجه به این موضوع و اهمیت آن در حفظ چشم اندازها ی محیط طبیعی ، به تصویر کشیدن زیباییهای طبیعت، به نوعی میتواند یاد آور ارزش  و تاثیر فراون عناصر آن ، که جلوه ای از آفرینش است ، در زندگی انسان باشد. و با توجه به این مفهوم، هنرمند بر این باور است که پرداختن به موضوع طبیعت، می تواند درگسترش مفهوم  پایداری محیط طبیعی برای حفظ زندگی، مفید واقع شود.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: شبکه معماری ایران (ستاوین)

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .