رونمایی تازه‌ترین پروژه‌های فاستر، آجایا و كامینیارز

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۸ / ۰۶ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۹۳۷ ، بازدید:۳۳۱۸

فاستر، آجایا و كامینیارز از تازه‌ترین پروژه‌های خود رونمایی كردند.

 

رونمایی تازه‌ترین پروژه‌های فاستر، آجایا و كامینیارز

 

نورمن فاستر و همکارانش از طرح ساختمان اداری در دانمارک رونمایی کردند که این ساختمان به عنوان مرکز دارویی در نظر گرفته شده است. مساحت پروژه 39000 مترمربع بوده و در خط ساحلی و نزدیکی فرودگاه بین المللی شهرستان kastrup طراحی شده است. به طور کلی، تیم طراحی با در نظر گرفتن دهلیز سخاوتمندانه ای نور طبیعی ساختمان را تامین نموده و فضاهایی از جمله آزمایشگاه ها، ادارات، لابی، کافه و سالن کنفرانس را در ساختمان سازماندهی کرده اند. درواقع، برنامه ریزی این پروژه به گونه ای است تا سال 2019 به اتمام برسد. (عكس روی خبر)

طرح موزه ملی Smithsonian توسط تیم معماری Adjaye Associates در یک مسابقه معماری ارائه و برنده شد که هدف، طراحی بنای یادبودی در وانشنگتن بوده است. ایده ی طراحی حجم این بنا از فرم "تاج" برگرفته شده تا به نوعی نماد شکوه و جلال را القا نماید. به طور کلی نمای ساختمان از صفحه ی مشبکی پوشیده شده که میزان نور خورشید را کنترل می نماید و فضاهای سازماندهی شده در 5 طبقه عبارت اند از گالری، نمایشگاه ها، ادارات و سالن تئاتر.

رونمایی تازه‌ترین پروژه‌های فاستر، آجایا و كامینیارز

بلندترین آسمان خراش مسکونی واقع در فرانکفورت، نقطه ی عطف شهری محسوب می شود که دارای ارتفاع 172 متر است. این برج دارای 401 واحد آپارتمانی، پارکینگ به ظرفیت 421 خودرو و فضاهای تجاری نیز می باشد که برای تقسیم و دسترسی به این فضاها در سطح همکف، لابی بزرگی در نظر گرفته شده است. نمای ساختمان به گونه ای طراحی شده که تمام فضاها در طول روز حداکثر نور را دریافت می کنند و با در نظر گرفتن تراس هایی برای هر واحد، فضای داخلی به طور مستقیم به فضای خارج متصل می شود.

در طبقه هفتم برج، فضای مشترکی نیز تحت عنوان بام سبز عمومی، برای ساکنان در نظر گرفته شده است که محیط مناسبی برای فعالیت های جمعی و ملاقات به شمار می رود. در واقع، ساخت و ساز این پروژه در سال 2016 آغاز شد و برنامه ریزی به گونه ای است که تا سال 2019 به پایان برسد.

رونمایی تازه‌ترین پروژه‌های فاستر، آجایا و كامینیارز

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .