10 بنای مذهبی مدرن

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۷ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۹۶۱ ، بازدید:۶۰۰۱

در سالهای اخیر شاهد ایجاد کلیساها ،معابد و مساجد کوچک و بزرگ اما مدرن در سراسر دنیا بوده ایم .در پست امروز 10 نمونه از ساختمانهای مذهبی مدرن را معرفی و بررسی می کنیم.با ما همراه باشید...

 

1.کلیسای San Giovanni Battista واقع در روستای کوهستانی Mogno در سوئیس ،که توسط ماریو بوتا طراحی شده و الگوی جالب توجهی از لایه های متناوب سنگ مرمر و نوعی سنگ گرانیت را مطرح ساخته است.

10 بنای مذهبی مدرن

 

2.کلیسای نور تادائو آندو که در سال 1989 و در شهری کوچک خارج از اوزاکا ژاپن ساخته شده است.این کلیسا همچنان نیز به عنوان یکی از آثار قابل توجه معماری قابل بررسی است،جایی که تقابل میان پرو خالی ،نور و تاریکی را به خوبی می توان حس نمود.

10 بنای مذهبی مدرن

 

3.پس از وقوع زلزله Christchurch در سال 2011 در نیوزلند،شیگرو بان، ایده طراحی یک ساختار موقت به جای کلیسای جامع این شهر را که نابود شده بود،مطرح کرد.وی درمکان قبلی کلیسا و با استفاده از 98 لوله مقوا و ظروف فولادی ،یک کلیسای مقوایی را بنا نمود.

10 بنای مذهبی مدرن

 

4.مسجد مدرن Şakirin که در استانبول ترکیه واقع شده و توسط معمار Hüsrev Tayla طراحی و سپس توسط دانشجوی وی Zeynep Fadillioğlu تکمیل شد. فیلترهای فلزی پیچیده ای که در میان پنجره های مسجد به کاررفته است،تصاویر و الگوهای زیبایی را بر روی کف و دیواره های مسجد ایجاد می کند.

10 بنای مذهبی مدرن

 

5. کلیسای کوچک جادویی و ساحلی که توسط Vector Architects و در شهر ساحلی Beidaihe چین  طراحی شده است.نمای سفید رنگ آن کنجکاوی افرادی که در ساحل قدم می زنند را تحریک نموده و آنها را به بالا رفتن از پله های گسترده ورودی دعوت می کند.

10 بنای مذهبی مدرن

 

6.معبد بودایی تایلندی Wat Ananda Metyarama ، قدیمی ترین معبد بودایی تایلندی سنگاپور است ،که هنوز هم مورد بازدید خانواده سلطنتی تایلند قرار می گیرد.به مناسبت  نودمین سالگرد تاسیس این معبد،سازه جدیدی شامل پنجره های مثلثی شکل  توسط  Czarl Architects برای این ساختمان  طراحی گردید که در گسترش امکانات مجموعه تاثیرگذار بوده است.

10 بنای مذهبی مدرن

 

7.کلیسای کوچک Kamppi که در یک میدان شلوغ در مرکز هلسینکی فنلاند واقع شده ،توسط K2S Architects طراحی شده است.این کلیسا،مکانی آرام برای افرادی است که می خواهند دقایقی از هیاهوی شهری به دور باشند.ساختار متواضعانه بنا،شامل نمای منحنی شکل چوبی است که به گرمی پذیرای مراجعه کنندگان خود است.

10 بنای مذهبی مدرن

 

8.مسجد الانصار سنگاپور که توسط ONG&ONG  طراحی شده دارای نمای زیبا و تماشایی است.در این ساختمان ،به واسطه باکسهای فلزی شناور و در نتیجه عبور نور الگوهای جالب توجهی به معرض نمایش گذاشته می شود.

10 بنای مذهبی مدرن

 

9.کلیسای San Jose María Escrivá که در غرب مکزیکوسیتی واقع شده و در طول زمان به نشانه ای شهری و یک نقطه عطف در آن منطقه تبدیل گشته است.این کلیسا توسط Javier Sordo Madaleno Bringas طراحی شده است.

10 بنای مذهبی مدرن

 

10.کلیسای مارتین لوتر واقع در Hainburg آلمان ،که همچون یک میز طراحی شده است.سقف منحنی شکل کلیسا بر روی چهار پایه فلزی قرار می گیرد.این مجموعه توسط Coop Himmelb(l)au طراحی شده و دارای 3 گشودگی در سقف است، که سبب ورود نور طبیعی به فضای ساده داخلی می گردد.

10 بنای مذهبی مدرن

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: design-milk و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .