چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران برگزار می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۷ / ۰۷ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۹۶۹ ، بازدید:۲۴۶۰

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران برگزار می‌شود

 

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران برگزار می‌شود

 

دبیر اجرایی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان گفت: چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با محوریت استان سمنان، دی ماه امسال در سمنان برگزار می‌شود.

امیدعلی صادقی بااعلام این خبر اظهار کرد: این کنگره علمی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و با همکاری ارگانها و مراکز آموزش عالی استان سمنان برگزار می‌شود.

وی گفت: حوزه های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهر تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه های فرهنگی و عناصر وابسته از جمله محورهای این کنگره است. علاقمندان می‌توانند مقالات خود را تا بیست و پنجم آبان ماه به دبیرخانه کنگره در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ارسال کنند.

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان سمنان پانزدهم دی ماه امسال در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

استان سمنان دارای بیش از 1000 اثر تاریخی شناسایی شده است که 718 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 649 اثر تاریخی استان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای دهنمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.

61 اثر معنوی استان شامل مراسم معنوی، صنایع دستی، فنون سنتی و ... نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .