بررسی اندیشه ایران‌شهری در خانه گفتمان شهر و معماری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۳ / ۰۸ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۰۶ ، بازدید:۳۳۱۸

نشست هفدهم ایران‌شهر با موضوع ˝اندیشه ایران‌شهری˝ روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار می‌شود.

بررسی اندیشه ایران‌شهری در خانه گفتمان شهر و معماری

 

هفدهمین نشست ایران‌‌شهر به سخنرانی احمد مسجدجامعی مورخ ۱۱ آبان ماه در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) برگزار خواهد شد.

در این نشست موضوع اندیشه ایران‌شهری مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

این نشست از ساعت ۱۶ الی ۱۸ روز سه شنبه ۱۱ آبان در خانه گفتمان شهر و معماری(خانه‌ای از معماری وارطان) واقع در خیابان طالقانی غربی، میدان فلسطین، پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود.

تاکنون ۱۶ نشست از این سلسله نشست‌ها برگزار شده که شانزدهمین آن با موضوع "فرهنگ و مسئله شهر در گفتمان مدیریت شهری در ایران معاصر"، پانزدهمین نشست آن به سخنرانی عباس کاظمی درباره فضاهای عمومی شهری و ذهنیت پولی، چهاردهمین نشست آن با عنوان "دیالکتیک عام و خاص: حکمت خسروانی" با سخنرانی پرویز پیران، سیزدهمین نشست از این سلسله نشست‌ها با عنوان "بنیادهای هویت ملی ایرانی" به سخنرانی دکتر حمید احمدی، دوازدهمین نشست با عنوان "دیالکتیک عام و خاص": حکمت خسروانی با سخنرانی پرویز پیران، یازدهمین آن با عنوان "اندیشه ایران‌شهر و ملاحظات ارتباطی آن" و سخنرانی دکتر یونس شکرخواه، دهمین نشست با عنوان "توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایران‌شهری" با سخنرانی مظفر صرافی، نهمین نشست از سلسله نشست‌های ایران‌شهر با عنوان "جایگاه عرفان و تصوف اسلامی در اندیشه ایران‌شهری" با سخنرانی شهرام پازوکی، هشتمین نشست با عنوان "شهر آرمانی، شهر واقعی" با سخنرانی دکتر حسین ایمانی جاجرمی، هفتمین نشست با عنوان "بازخوانی مفهوم ایران‌شهر" با سخنرانی مهندس سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ششمین نشست با عنوان "مدلی برای تحلیل ایران‌شهر" با سخنرانی شهین‌دخت خوارزمی، پنجمین نشست با عنوان "شهر در اندیشه ایران‌شهری" با سخنرانی دکتر سیدمحسن حبیبی، چهارمین نشست نیز با موضوع "شهر ایرانی به مثابه زمینه ارتباطات انسانی، ضرورت مطالعه عرصه‌های شهری و حوزه عمومی، از شارستان تا امروز" با سخنرانی دکتر هادی خانیکی، سومین نشست با سخنرانی اسماعیل بنی اردلان با عنوان "طرح توسعه اندیشه ایران‌شهر"، دومین نشست با سخنرانی احمد سعیدی‌نیا با عنوان طرح "توسعه اندیشه ایران‌شهر" و اولین نشست با سخنرانی دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .