بهترین پروژه و عکاسی معماری سال WAF معرفی شدند

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۹ / ۰۸ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۶۵ ، بازدید:۲۴۵۷

موزه سزین در لهستان بهترین پروژه سال "WAF" نام گرفت.

بهترین پروژه و عکاسی معماری سال WAF معرفی شدند

جشنواره جهانی معماری (WAF)  در برلین، موزه ملی "سزین" در لهستان را به عنوان برترین پروژه سال معرفی کرد. این پروژه شامل یک موزه زیرزمینی به همراه محوطه ای عمومی است.

داوران این رویداد به ریاست سر دیوید چیپرفیلد این موزه را به عنوان یک پروژه تاریخی غنی معرفی کرده‌اند.   این عنوان از آنجا به رابرت کانی‌یژنی  معمار این پروژه تعلق گرفته که در حقیقت سایتی با ویژگی‌های سه دوره زمانی شاخص است؛ یعنی پیش از جنگ جهانی دوم، تخریب در زمان جنگ، و توسعه پس از جنگ.

به زعم داوران این رویداد ، موزه سزین به کشف حافظه و باستان شناسی این شهر خدمت شایانی خواهد کرد؛ در عین حال که نشانه‌هایی از گذشته را در یک افق شاعرانه و تخیلی پیش روی مخاطب می‌گذارد.

بهترین پروژه و عکاسی معماری سال WAF معرفی شدند

بهترین عکس معماری سال

همچنین هیات داوران عکس "مت امت" از مخزن آب قدیمی پارک فینزبری در شرق لندن را به عنوان بهترین عکس معماری سال 2016 معرفی کرد. امت در پارامترهای مختلف این ارزیابی از جمله ترکیب بندی، حس مکان، فضا و مقیاس مناسب بیشترین امتیاز را از سوی داوران دریافت کرد.

به این ترتیب امت جایزه 3000 دلاری این بخش را به خانه برد. همچنین امکان برگزاری  نمایشگاهی از آثارش در لندن در فوریه 2017 امتیاز دیگری بود که از این رویداد نصیب او شد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .