نخستین مدرسه معماری ایران آغاز به کار می‌کند

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۴ / ۱۰ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۲۳ ، بازدید:۳۶۸۲

"تهران" به عنوان یک دغدغه، موضوعی است که نخستین مدرسه معماری ایران(Caai) در کانون معماران معاصر، با آن در بهمن ماه 1395 شروع به کار می‌کند.

 

نخستین مدرسه معماری ایران آغاز به کار می‌کند

 

در این دوره هشت ماهه که استودیوهای همگرا نام دارد، سه مسأله کلیدی و عینی در خصوص شهر تهران مطرح خواهد شد که به صورت درس بندی‌های طرح‌ریزی شده با روشی نوگرایانه ارائه می‌شود.

هسته اصلی آموزشی استودیو را کارگاه‌های عملی طراحی تشکیل می‌دهند. تئوری و مبانی نظری معماری، تکنولوژی معماری دیجیتال، نگارش معماری و تفکر انتقادی، ریاضیات فرم و شکل‌دهی داده‌ها، روش‌های آماده سازی و ارائه portfolio  از دیگر درس‌هایی است که در استودیوهای همگرای نخستین مدرسه معماری ایران آموزش داده می‌شود.

مدیریت علمی این مدرسه به عهده هومن طالبی است. هما فرجادی (استاد دانشگاه هاروارد، ییل، پن، ادینبروگ، کلمبیا، ویرجینیا و مدرسه معماریAA)؛ هومن طالبی (معمار، مدرس کارگاه طراحی و ساخت در مؤسسات آکادمیک کشورهای رومانی و کاستاریکا ، طراح ارشد سابق دفتر زاها حدید)؛ علیرضا تغابنی (معمار، مدرس دانشگاه، برنده جوایز متعدد ملی و بین المللی)؛ فرشاد مهدی‌زاده (معمار، دانش‌آموخته مدرسه عالی معماری iaac اسپانیا، داور فستیوال جهانی معماریWAF، برنده جایزه معماری ارکیتایزر آمریکا)؛ زوبین خبازی (پژوهشگر، نویسنده، فلوشیپ دکترای معماری در سنگاپور) و نیلوفر کاخی (معمار، پژوهشگر تاریخ و تئوری معماری مدرسه AA و نامزد دریافت جایزه RIBA) از جمله اساتید این دوره از استودیوهای همگرا هستند.

پذیرش استودیوهای همگرا در مرحله‌ی اول بر اساس نتیجه‌ی بررسی portfolio و در مرحله‌ی بعدی متناسب با نتیجه‌ی مصاحبه خواهد بود. علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه www.archca.com مراجعه و یا با شماره‌های 88093255-021 و 88075268-021 تماس حاصل نمایند.

مرحله‌ی اول پذیرش مدرسه‌ی معماری

روابط عمومی کانون معماران، 18ام دی‌ماه را پایان مهلت رسال پورتفولیو جهت پذیرش در استودیوهای همگرا اعلام کرد. استودیوهای همگرا عنوان دوره‌ی 8 ماهه‌‌ای است که نخستین مدرسه‌ی معماری ایران با آن آغاز به کار می‌کند. مدیریت علمی این مدرسه را هومن طالبی بر عهده دارد. هما فرجادی، علیرضا تغابنی، فرشاد مهدی‌زاده‌، زوبین خبازی و نیلوفر کاخی از جمله اساتید این دوره از استودیوهای همگرا هستند. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به وبگاه www.archca.com از جزئیات دقیق ای دوره، کلاس‌ها و اساتید آن، همچنین نحوه‌ی پذیرش دومرحله‌ای در این مدرسه اطلاع حاصل نمایند.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .