مرورى بر یک طرح معماری در پلتفرم ٢٨

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۶ / ۱۰ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۲۵ ، بازدید:۲۷۳۴

در راستاى برنامه هاى زمستانى، پلتفرم ٢٨ میزبان دومین پروژه خود با عنوان DNAted است.

 

مرورى بر یک طرح معماری در پلتفرم ٢٨

 

در زمستان ١٣٩٥، پلتفرم ٢٨ پروژه ها و طرح هاى پیشنهادى اى را مرور مى کند که به آمیزش و به کارگیرى علوم پایه در امر طراحى مى پردازند. تا کنون،  طرح <واندرلند> از طراحی به نام <هلن اِستورى> به عنوان نمونه اى تن پوش در پلتفرم ٢٨ به نمایش درآمده است. نمایش آتى مرورى است بر یک طرح معمارى/ طراحى شهرى.

طرح پیشنهادى DNAted چیدمانى  مشارکتی است که  برای جشنواره هنر و علوم انسانی در شهر لندن و در سال ٢٠١٥ سفارش داده شده است. این اثر هنری توسط چاپگرهاى سه بعدى ساز مجسمه اى را ارائه مى دهد که کاملاً تحت تأثیر توالی منحصر به فردى از ساختار DNA شکل مى گیرد. عموماً این سازه ى تشکیل شده در محلى مناسب و در مجاورت مطالعاتى که موریس ویلکینز و روزالیند فرانکلین با استفاده از أشعه X از ساختار DNA داشته اند،نصب  و ارائه مى شود. از این طریق، بازدید کنندگان با به دست آوردن یک بینش کلى از ساختار DNA قطعه ى منحصر به فردى تولید مى کنند که به مانند یک (DNA(RNA درساختار کلى مجسمه به کار گرفته مى شود. مجسمه ى مذکور به طور کلی با اقدام و مشارکت ١٢٠ - ١٥٠ شرکت کننده ساخته شده است. در جشنواره مذکور، این مجسمه در طى ٢٠ روز شکل گرفت و گسترش یافت و در نهایت به یک قطعه ى هنرى تبدیل شد.

این پروژه علاوه بر تاثیرى که از محیط مى گیرد، بر پایه هاى طراحى اى استوار است که متاثر از داده ها است. DNAted با هدف به اشتراک گذاشتن امر طراحى براى عموم و در عین حال رفع ابهام از فن آوری های جدید و بلوک های ساختمانى به وجود آماده است.

این چیدمان توسط Studio INTEGRATE و با همکاری  برایان ساتون، استاد بیوفیزیک مولکولی درکینگ کالج  لندن نصب و اجرا شده است. این مجسمه  به سفارش موسسه هنر و علوم انسانی و موسسه تحقیقات فرهنگی در کینگ کالج و برای جشنواره هنر و علوم انسانی بوده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .