طراح ایرانی جایزه بین المللی خود را دریافت کرد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۰۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۱۲ ، بازدید:۲۱۰۳

مراسم اهدای جوایز مسابقه اینسپایرلی در پراگ با حضور وزیر فرهنگ و وزیر اموزش پراگ و رئیس اتحادیه معماران اروپا UIA سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفیران کشورهای شرکت کننده در مسابقه برگزار شد.

 

طراح ایرانی جایزه بین المللی خود را دریافت کرد

 

به نقل از ایرنا، سمیه  روانشادنیا پژوهشگر و دانشجوی دکتری معماری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب رتبه سوم مسابقه بین الملل استعدادیابی INSPIRELI AWARD 2016 شد و طی مراسمی جایزه خود را دریافت کرد.

مراسم اهدای جوایز مسابقه اینسپایرلی در پراگ با حضور وزیر فرهنگ و وزیر اموزش پراگ و رئیس اتحادیه معماران اروپا UIA سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفیران کشورهای شرکت کننده در مسابقه برگزار شد.

روانشادنیا سرپرست گروه طراحی از رقابت های اینسپایرلی به عنوان یکی از موفقترین مسابقات حمایت کننده استعدادهای جوان معماری و طراحی یاد کرد و گفت: در این دوره از مسابقات استعداد یابی INSPIRELI AWARD2016 که با حمایت UIA برای دانشجویان، معماران و طراحان جوانتر از 35 سال برگزار شد، پروژه 'میدان آذربایجان' از ایران ارائه و مورد ارزیابی و بررسی داوران قرار گرفت.

وی با اشاره به این که مجموعه INSPIRELI اولین شبکه اجتماعی است که برای معماران و طراحان جهان، فضایی برای اشتراک گذاری رایگان، ارائه طرح ها و همچنین ارتباط مستقیم با معماران، طراحان و تیم های اجرایی در سراسر دنیا فراهم آورده است، افزود: در این مسابقات هر شرکت کننده با بارگذاری یک تا سه عکس از طرح های خود در پروفایل شخصی اش، در مسابقه شرکت کرده که با توجه به نظرات و آرای مردمی و در نهایت نتیجه داوری طرح های برگزیده انتخاب می شوند.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: در این دوره از مسابقات اینسپایرلی، هزار و 52 شرکت کننده از 99 کشور و 300 دانشگاه جهان با بارگذاری دو هزار و 903 تصویر شرکت کرده بودند که پس از بررسی 25 هزار و 926 رای مردمی، هیات داوران این مسابقات متشکل از 55 معمار برجسته از 39 کشور جهان، 50 طرح را برای فینال مسابقات انتخاب کردند و در نهایت در دور پایانی، سه طرح با رای داوران و یک طرح از مجموعه آرای عمومی به عنوان طرح های برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

بر این اساس، تندیس “بال هایی رو به آینده” اثر Borek Sipek به نفرات برگزیده داوران، جوایز بین المللی به رتبه های اول تا سوم، جایزه طرح منتخب اعضا و طرح منتخب آرای مردمی در پراگ در مراسمی رسمی با حضور وزیر فرهنگ و وزیر اموزش پراگ و رییس اتحادیه معماران اروپا UIA سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای متعدد از کشور های شرکت کننده در مسابقه اهدا شد.

طرح 'میدان آذربایجان' پس از طرح هایی از کشورهای ایتالیا و ژاپن به طور مشترک با طرح دیگری از ایتالیا حائز رتبه سوم این دوره از مسابقات بین المللی استعدادیابی INSPIRELI AWARD2016 شد و عنوان طرح برگزیده در بخش آرای مردمی به طرحی از کشور فرانسه تعلق گرفت.

طرح 'میدان آذربایجان' به سرپرستی سمیه روانشادنیا دانشجویی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری عطاء الدین ششمانی و محمد مهدی واحدی طراحی شد که سال گذشته میلادی رتبه اول مسابقات بین المللی طراحی را کسب کرد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .