تازه‌ترین پروژه‌های معماران مطرح جهانی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۰۲ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۵۹ ، بازدید:۲۸۳۰

تازه‌ترین پروژه‌های "بیارکه انگلس"، "نورمن فاستر"و " دیوید براون" معماران شناخته شده جهان را اینجا ببینید.

 

تازه‌ترین پروژه‌های معماران مطرح جهانی

 

گروه معماری بیگ به رهبری "بیارکه انگلس" طرحی منحصر به فردی از تلفیق سه مرکز فرهنگی در یک ساختمان را ارائه کرده که در منطقه آکتین در بوردو فرانسه واقع شده است.

این سه عرصه عبارت ازساختمان هنر معاصر منطقه آکتین، آژانس فرهنگی تولید موسیقی و فیلم و دفتر هنرهای نمایشی منطقه آکتین است. ساختمان فوق با فرمی جالب و با بهره گیری از کانسپت فرهنگ شهر بوردو، نهادی زیبا و مهم برای منطقه آکتین شمرده می‌شود.

مرکز MECA ساختمانی یکپارچه است که با اسکله و تفرجگاه منطقه ادغام شده و خط ساحلی منطقه را تحت تأثیر قرار داده است.

 این سه مؤسسه و دفاترشان در منطقه‌های عمومی گرد هم آمدند که از 5 سطح تشکیل شده و به وسیله اتاق‌های عمومی از هر 4 جهت به هم راه دارند. حل کردن مسیر ارتباطی مستقیم در طراحی پلان این مرکز از مهم‌ترین ویژگی‌های گروه معماری بیگ در طراحی این فضا به شمار می‌رود. 

هرم به سبک نیویورکی

این پروژه با طراحی دیوید براون از بلوکی به جنس هیبرید که در میان آسمان خراش‌های منطقه ای از نیویورک ساخته شده است.

قالب تغییرات نمای ساختمان به دیدگاه بیننده بستگی دارد، زیرا که از غرب از سمت بزرگراه، به شکل هرم دیده می‌شود اما از سمت دیگر به فرم مناره‌ی مخروطی شیشه ای نمایان می‌شود. فرم ساختمان به گونه ای طراحی شده که سه گوشه‌ی آن روی زمین و از شمال شرق سایت به اندازه‌ی 450 فوت به بالا کشیده شده است. شیب ساختمان اجازه می‌دهد که مقیاس از پایین به بالا انتقال یابد.

این ساختمان از حیاط به رودخانه‌ی هادسون و از بالای برج به آسمان خراش‌ها مشرف است. نمای پروژه به شکل حفره دار و از شکل خار ماهی الهام گرفته شده است. پنجره‌های آپارتمان‌ها فرورفته است و بالکن‌های ایجاد شده فضای ارتباطی ساکنان با بیرون به شمار می‌رود.

 

تازه‌ترین پروژه‌های معماران مطرح جهانی

 

نورمن فاستر و طراحی برای شهر زادگاهش

شرکت معماری فاستر و همکاران برنده مسابقه طراحی دو پل جدید بر روی رودخانه شهر ایپسیویچ، زادگاه نورمن فاستر شده است. مسابقه ای که 4 تیم بین المللی رد آن به رقابت پرداختند و در نهایت تیم فاستر به خاطر گسترده کردن عرض پل و ارائه راه کارهای بهتر برای اتصالات سازه ای برنده شدند.

این دو پل به عنوان بخشی از یک طرحی و فضایی برای عبور خودروها، دوچرخه سواران و عابران پیاده در نظر گرفته شده است. به طور خاص این دو پل معلق برای تلفیق عرصه‌های عمومی و مرکز شهر در نظر گرفته شده و همچنین کاهش ترافیک مرکز از کانسپ های طراحی پل ایپسیویچ به شمار می‌رود.

شاید مهم‌ترین کاربرد طراحی پل رونق اقتصادی بخش تجاری شهر باشد که هسته آن در مرکز شهر و محل گذر پل‌ها واقع شده است. ساختمان وبلیس فیبر که جزء نشانه‌های این شهر به شمار می‌رود، با وجود اتصال دو ضلع رودخانه فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی ایجاد می‌شود. این نقطه اتصال باعث می‌شود تا چهارچوب گسترده ای بین تفرجگاه شهر، فضای عمومی، بندر داخلی و جزیره ایجاد شود.

 

تازه‌ترین پروژه‌های معماران مطرح جهانی

 

دفتر نورمن فاستر همچنین طراحی فروشگاه اپل شعبه دبی را رونمایی کرد. این چهارصد و نود و چهارمین فروشگاه رسمی غول تکنولوژی و صنعت محسوب می‌شود. شعبه دبی، اولین فروشگاه اپل پس از شعبه ویرجینیا است که در ساخت آن متریال آجر و ملات ساختمانی به کار رفته است. از آنجایی که کمپانی اپل طرح فروشگاه‌های خود را به صورت مترادف ساده و شفاف طراحی می‌کند، در مورد فروشگاه دبی هم همین کانسپت ها صدق می‌کند. فقط اندکی تفاوت چاشنی کار شده تا با فرم و عملکردی جدید روبرو باشیم.

 اپل با فروشگاه‌های خود تلاش کرده نشانه شهری مدرنی برای بازدیدکنندگان خلق کند و هر شعبه ماهیت منحصربه فرد خود را ارائه دهد. شعبه دبی که توسط گروه معماری فاستر و همکاران طراحی و اجرا شده دارای ویژگی متفاوتی اعم از نمای متحرک است. نمای شیشه ای فروشگاه دارای یک منحنی 186 فوتی است که به بالکن برج خلیفه مشرف شده و مجهز به 37 پانل متحرک می‌باشد که توسط سنسورهای خورشیدی نسبت به شرایط جوی باز و بسته می‌شود.

 

تازه‌ترین پروژه‌های معماران مطرح جهانی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .