5 راه حل آسان برای بهبود Portfolio​

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۰۳ / ۰۳ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۸۰ ، بازدید:۵۲۶۷

این مقاله منتشر شده برگرفته از یکی از نویسندگان وبلاگ  Enlace Arquitectura است که راهکارها و پیشنهاد هایی را جهت بهبود پورتفولیوی شما توصیه کرده است،اساس این توصیه ها درک درست از یک Portfolio است. نکته ای که بسیار قابل توجه است، چگونگی به حداکثر رساندن خلاقیت در اجرای پروژه های معماری که در یک زمان در کارها گنجانده شده اند،می باشد.ورود به نیروی کار یک چالش بزرگ برای معماران جوان است، در مقابل رقابت های زیادی که وجود دارد ،شما باید قادر به نشان دادن و دفاع از توانایی های خود به عنوان یک نیروی کار حرفه ای باشید. یکی از جنبه های اساسی برای آغاز کار همیشه مجموعه ای از کار های قبلی شما است ،به این دلیل که بسیاری از کارفرماها و شرکت های حرفه ای ابتدا از شما رزومه کاری می خواهند.

 

5 راه حل آسان برای بهبود Portfolio​

 

Portfolio​ یا نمونه کار چیست؟


نمونه کار معرفی نامه معمار است که نه تنها نشان دهنده تجربه کاری است بلکه بعنوان یک ابزار برای نشان دادن نوع سبک و شخصیت وی است که او را متمایز می کند. اگر شما یک دانش آموز یا یک فارغ التحصیل هستید و هیچگونه تجربه کاری ندارید،  می توانید با استفاده از ساخت کارهای علمی و استفاده از خلاقیت و توانایی های خود دست به طراحی بزنید و یا از پروژه های انجام شده در کارگاه مدرسه ،دانشگاه و یا مسابقات و دیگر فعالیت های مکمل مانند عکس ها و نشریات برای تکمیل نمونه کارهای خود استفاده کنید. اگر شما یک مبتدی هستید ما در اینجا برای مراحل طراحی و یا بهبود نمونه کارها شما را راهنمایی میکنیم که عبارت اند از:

 

5 راه حل آسان برای بهبود Portfolio​

 

1. اول از همه جمع آوری تمام محتوای تصویری پروژه های گذشته که بهتر است مرتبط ترین تصاویر را انتخاب کنید تا محتوای سازماندهی شده تری را داشته باشید. این محتوا می تواند شامل نقشه ها،طرح ها،دیدگاه ها و نمودارها برای توضیح مهارت و سبک خود به عنوان یک معمار باشد. باید توجه داشت که کیفیت را هرگز فدای کمیت نکنید ،بلکه هدف از این کار نشان دادن خلاقیت ها نیست بلکه به نمایش گذاشتن هرچه بهتر استعداد هدف اصلی است.

2. هنگامی که محتوای بصری شما آماده شد، حال نیاز به یک فرمت ارائه دارید،درحال حاضر نمونه کارها همگی دیجیتالی هستند، که علاوه بر صرفه جویی در زمان قادر به ارسال آن بلافاصله هستید همچنین باعث می شود که شما راحت تر پروژه های خود را ویرایش و به روز رسانی کنید. برای یک فرمت آسان خواندن یا چاپ در اندازه های مختلف کاغذ فرمت A4 در نظر بگیرید.

3. طراحی قالب ، مطمئن شوید که پس زمینه محتوای شما را منحرف نمی کند. ما توصیه میکنیم با استفاده از رنگهای خنثی به برجسته سازی عنصر گرافیکی  (نقشه ها، عکس ها، ارائه، طرح، جزئیات ساخت و ساز) بپردازید. لازم به اشباع یک صفحه با محتوا نیست ،به یاد داشته باشید که سادگی از همه چیز بالاتر است و نیاز به ریاضت بسیار نیست.

4-یک معمار باید بیان بصری داشته باشد پس از بردن اضافه بار نمونه کارها شامل متن جلوگیری کنید ،زیرا آن چیزی است که خودتان باید صحبت کنید. شما باید در مورد فروش و ارائه محتوا نیز با مهارت های خود و با دست باز، طرح، چشم انداز سازنده، دیدگاه فضا، کیفیت عکاسی را منعکس و بصورت حرفه ای انتقال دهید.

5-پوشش ساده و پیچیده برای ارائه نمونه کارها کفایت می کند. در چند صفحه اول شما می توانید شرح مختصری از رزومه کاری خود و اطلاعات مربوط به تماس از قبیل تلفن ایمیل را قرار دهید. اگر می خواهید کارتان بصورت سازمان یافته تری باشد، بهتر است که آن را در فایلی با فرمت PDF ذخیره کنید ،تا همیشه آماده ارسال به همکاران یا چاپ باشد.

 

5 راه حل آسان برای بهبود Portfolio​

 

توصیه ها:

  • برای تصاویر با کیفیت بهتر است شما نیاز به یک اسکنر بزرگ و یک دوربین خوب دارید.
  • شما میتوانید با استفاده از برنامه های Photoshop, Illustrator, Corel Draw, Adobe In Design or web design software Behance, Issuu  Calaméoرزومه خود را بصورت یک مجله وب طراحی کنید.
  • سفارشی و منظم بودن در کارها بسیار مهم است. تمام جزئیات باید نوشته و ارائه شوند مانند نوشتن شرح تصویر و حاشیه ها و متن و فونت.
  • فایل را در غالب PDF ذخیره کنید و مطمئن شوید که اندازه آن بزرگتر از 10مگابایت نباشد بطوری که بتوانید فایل خود را ایمیل کنید.
  • برای این که نمونه کار حرفه ای تری داشته باشید می توانید یک کاور اضافه کنید.
  • برای مقایسه نمونه کار خود با دیگر همکاران دریغ نکنید و حتما از متخصصان کمک بگیرید.

 

5 راه حل آسان برای بهبود Portfolio​

5 راه حل آسان برای بهبود Portfolio​

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: archdaily

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (مرجان دولتی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .