آغاز به کار بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در هواینان چین

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۱۸ / ۰۳ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۹۰ ، بازدید:۲۷۲۱

تعداد زیادی نیروگاه انرژی در شهر هواینان چین در زمین های وسیعی که قبلا برای معدنکاوی استفاده می شده است،  به چشم می خورد. این نیروگاه انرژی شناور در جنوب استان آنهوئی، جایی که بخاطر معادن غنی زغال سنگ شهرت بسیاری دارد، واقع شده است.  این منطقه به علت آب و هوای بارانی دچار آب گرفتگی شده است، به همین دلیل دولت چین توانسته با کاشت منبع انرژی که بسیار پایدارتر نیز هست، بیشترین استفاده را از منطقه ببرد. شرکت سان گرو، سرشناس ترین شرکت تولید کننده سیستم اینورتر PV در جهان، اعلام کرده است که سیستم انرژی خورشیدی به شبکه وصل شده و می تواند انرژی خورشیدی را برای منازل آن منطقه تامین کند.

 

آغاز به کار بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در هواینان چین

 

این تجهیزات 40 مگاواتی با سبقت گرفتن از نیروگاه های انرژی خودشیدی شناور در هند و استرالیا،  عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان را به خود اختصاص داده است. قراردادن صفحات خورشیدی بر روی آب و استفاده از هوای خنک سطح آن، به حداقل کردن ریسک داغ شدن صفحه ها و کاهش عملکرد آنها، کمک شایانی می کند. این صفحات خورشیدی، یک اینورتر مرکزی و جعبه ترکیب را به هم متصل کرده است. شرکت سان گرو هر دو دستگاه را اختصاصا برای نیروگاه های شناور طراحی کرده است بطوریکه در برابر رطوبت بالا مقاوم بوده و ضد آب هستند.

یکی از متخصصین دولتی منطقه می گوید: "نیروگاه هواینان نه تنها باعث استفاده تمام عیار از این منطقه و کاهش تقاضا برای زمین شده است، بلکه با بهره گیری از سطح خنک آب باعث بهبود تولید انرژی می شود." این نیروگاه خورشیدی جدید، سرآغازی برای روند نجات دولت چین از بدنامی ها در زمینه مصرف انرژی بوده و چین را به عنوان اولین کشور در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر معرفی می کند.

 

آغاز به کار بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در هواینان چین

آغاز به کار بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در هواینان چین

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: designboom و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (محبوبه رحمانی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .