مولتی، اولین آسانسور افقی-عمودی بدون طناب دنیا

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۳۱ / ۰۴ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۵۱ ، بازدید:۴۵۳۳

گروه تزنکراپ، متخصصان آلمانی آسانسور، از اولین آسانسور افقی-عمودی بدون طناب دنیا به نام مولتی رونمایی کردند. مولتی که اولین بار در سال 2014 معرفی شد، باعث ایجاد علاقه و تعجب درجامعه شده است. مولتی دارای چندین کابین در چرخه می باشد که مانند سیستم مترو در داخلی یک ساختمان عمل می کند. بدون استفاده از کابل های حامل، مولتی با بهره برداری از سیستم ترمز های چندسطحی ایمن، داده های وایرلس (بی سیم) و مدیریت انرژی خودروها، به حرکت در می آید. اولین نسخه آن در برج شرکت راتیول در آلمان در حالی که شرکت املاک و مستقلات ovg اعلام کرده بود که اولین مشتری این سیستم خواهدبود، با موفقیت مورد آزمون قرار گرفت.

اولین آسانسور بدون طناب دنیا

مولتی شفت های کمتر و کوچکتری از آسانسورهای سنتی نیاز دارد و می تواند فضای مفید ساختمان را تا 25% افزایش دهد، در حالیکه آسانسورهای کنونی تا 40% از فضای ساختمان ها را اشغال می کنند. همچنین مصرف برق مولتی نیز بسیار پایین تر از آسانسورهای کنونی است که باعث کاهش خرج سرمایه گذاری در مصرف برق خواهدشد.

اولین آسانسور بدون طناب دنیا

مدیرعامل گروه ctbuh می گوید: "این احتمالا بزرگترین پیشرفت در صنعت آسانسور از زمان اختراع آسانسورهای ایمن در 165سال گذشته می باشد. آسانسورها باید از حرکت های تک بعدی به سوی بالا و پایین به آسانسورهایی با قابلیت حرکت به شکل افقی و عمودی ارتقا پیدا کنند. مولتی می تواند طراحی ساختمان های مرتفع را تحت تاثیر قرار دهد و ارتباطات داخل ساختمان را تسهیل کند."

آسانسور افقی عمودی

 

مولتی، اولین آسانسور افقی-عمودی بدون طناب دنیا

مولتی، اولین آسانسور افقی-عمودی بدون طناب دنیا

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: designboom و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (محبوبه رحمانی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .