تحقق ایده‌های طبیعت‌گرایانه در کوشک‌خانه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۱۵ ، بازدید:۱۹۹۷

تمرکز بر استقبال از چشم اندازهای طبیعی در " کوشک‌خانه" مرز بین درون و بیرون را از میان برداشته است.

 

تحقق ایده‌های طبیعت‌گرایانه در  کوشک‌خانه

 

وبسایت آرک دیلی به تازگی به معرفی پروژه ایرانی " کوشک‌خانه" پرداخته است. این پروژه که در شهر کوشک در غرب اصفهان به انجام رسیده  بر برقراری ارتباط مستقیم با طبیعت و دور شدن از هرج و مرج زندگی شهری متمرکز است. شهر کوشک با وجود باغ‌های متعدد انتخاب خوبی برای تجربه این شیوه زندگی به شمار می‌رود.

درخواست کارفرما در این پروژه، ایجاد خانه جدیدی در قالب سازه قدیمی موجود در یکی از باغ‌های این شهر بوده است.

تمرکز بر استقبال از چشم اندازهای طبیعی در این پروژه موجب شده طراحان مرز بین درون و بیرون خانه را از میان بردارند. کشاندن طبیعت از خارج به داخل خانه و  طراحی نما ی انعطاف‌پذیر از تدابیری بوده که برای دست‌یافتن به این منظور مورد بهره برداری طراحان پروژه قرار گرفته و به این ترتیب برای تحقق ایده‌ها و معیارهای طراحی، طبیعت وارد قلب کوشک‌خانه شده است.  

هندسه اصلی حجم ساختمان، نتیجه چرخش دو مکعب مستطیل بین جهت اصلی باغ و مسیر ورودی است و به طور کلی ساختمان در تلاش است تا با عرضه خود به میهمانان خوش آمدگویی کند. 

تحقق ایده‌های طبیعت‌گرایانه در  کوشک‌خانه

 

تحقق ایده‌های طبیعت‌گرایانه در  کوشک‌خانه

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .