باز طراحی موزه جدید هنر تمپره در فنلاند

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۰۷ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۲۴ ، بازدید:۲۴۴۷

طراحی جدید "موزه جدید هنر تمپره" مبتنی بر خلق یک شیء معماری است که به دلیل سادگی‌اش تاثیری قدرتمند را به همراه دارد.

 

باز طراحی  موزه جدید هنر تمپره  در فنلاند

 

طرح پیشنهادی "موزه جدید هنر تمپره" در فنلاند  از مشهورترین ویژگی این منطقه یعنی چوب الهام گرفته است.

فنلاند به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده چوب در اروپا و در میان بزرگ‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. بر این اساس پیشنهاد معماران " 3" GATTI برای این موزه تیغه‌های چوبی غول پیکر آن است که هویت شفاف منطقه را برای بازدید کنندگان یادآوری می‌کند. این ایده که مبتنی بر خلق یک  شیء معماری است، به دلیل سادگی‌اش تاثیری قدرتمند را به همراه دارد، هرچند بر خلاف نمای بیرونی پیچیدگی درونی آن نیز بسیار چشمگیر خواهد بود.

 پیچیدگی و تخلخل فضای داخلی توسط فضاهای موازی بین پارتیشن‌های چوبی فشرده، همچنین از طریق حفره‌هایی با شکل‌های انتزاعی سیالیت فضایی درون بنا را تشدید می‌کند.

هدایت بازدیدکنندگان موزه از طریق دالان‌هایی شکل می‌گیرد که به طور مستمر و متناسب با فضای گالری‌ها گسترده می‌شود و تحریک فضایی قابل توجهی ایجاد می‌کند. مسیریابی در فضای داخلی همچنین به گونه ای در نظر گرفته شده که ناظر بر پارک بیرون محوطه، ساختمان قدیمی موزه و میدانگاه شهر  داشته باشد.

میان دیوارهای چوبی فضای داخلی نوارهایی از شیشه تعبیه شده که اجازه می‌دهد نور منتشر شده طبیعی یا مصنوعی از همه جهات در فضا گسترده شود، همچنین کیفیت مناسبی از نور را به گالری ببخشد. دیوار عمودی بنا  نیز با نوارهای  چوب از هم جدا شده که این الگوی موازی در خارج از ساختمان جریان پیدا می‌کند.

همان منطق مسیرهای سیال در نمای بیرونی اعمال خواهد شد، به طوری که کلیت پروژه از زبان معماری مشابهی برخوردار خواهند بود.

باز طراحی  موزه جدید هنر تمپره  در فنلاند

 

باز طراحی  موزه جدید هنر تمپره  در فنلاند

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .