پروژه‌های برنده جایزه معماری نوآورانه 2017 معرفی شدند

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۶۰ ، بازدید:۲۲۰۸

پروژه‌های برگزیده سال 2017 در عرصه نوآوری‌های معماری از سوی موسسه فن آوری معماری آمریکا معرفی شدند.

 

پروژه‌های برنده جایزه معماری نوآورانه 2017 معرفی شدند

 

موسسه فن‌آوری معماری آمریکا (AIA) Technology Architecture Practice (TAP) Knowledge Society برندگان جوایز نوآوری  سال 2017 را اعلام کرد. این جایزه  همه ساله به پروژه‌هایی اعطا می‌شود که شیوه‌های جدید مدیریت محتوا را در مدیریت ساختمان‌ها از طراحی تا ساخت و ساز دنبال می‌کنند.

جوایز فن‌آوری معماری در پنج دسته "ستاره طراحی"، ساخت و ساز، عملکرد چرخه عمر پروژه ،  تحقیق علمی، برنامه درسی یا توسعه تکنولوژی کاربردی، مؤسسات نمونه کوچک به پروژه‌های برگزیده تعلق می‌گیرد. امسال دو بخش  "عملکرد چرخه عمر پروژه" و "مؤسسات نمونه کوچک" برنده ای نداشتند.

در بخش "ستاره طراحی" پروژه طراحی یک معبد در اطراف سانتیاگو شیلی که از توپوگرافی چرخشی کوه‌ها بازتاب می‌یابد به عنوان اثر برگزیده شناخته شده است. این پروژه که به معبد نور معروف است، در کوهپایه‌های آند ساخته‌شده است. چالش اصلی معمار در طراحی این معبد، ایجاد محیطی خاص جهت استقبال از پیروان آئین این معبد بوده و با ایده‌ی تناقض، از سکون به حرکت، سادگی به پیچیدگی، صمیمیت و یادوارگی، ساختاری جامد قادر به حل شدن در نور را طراحی کرده‌اند.

 

پروژه‌های برنده جایزه معماری نوآورانه 2017 معرفی شدند

 

تئاتر شکسپیر شیکاگو با طراحی "آدریان اسمیت" و "گوردون گیل" از دیگر برندگان این رویداد معرفی شده است. این پروژه که در سپتامبر سال جاری افتتاح شد، نشان دهنده عملکرد چند وجهی این موسسه تئاتری است.

 

پروژه‌های برنده جایزه معماری نوآورانه 2017 معرفی شدند

 

"باغ روستا" در برکلی، کالیفرنیا از گروه ناتیلوس و استنلی سیتوویتز ( معماران Natoma ) دیگر برگزیده این رویداد است. این پروژه به طور کامل با استفاده از تکنولوژی ساختمان مدولار شکل گرفته است.

 

پروژه‌های برنده جایزه معماری نوآورانه 2017 معرفی شدند

 

استودیو و آرشیودانشکده معماری دیترویت هم جایزه بخش پژوهش این رویداد را از آن خود کرده است. این یک پروژه بلندمدت است که مستندات کامل دیجیتالی شهر تاریخی ولتر را ارائه می‌کند. این پروژه با بهره گیری از اسکن لیزر 3D و فوتوگرافی برای ثبت داده‌های مکانی دقیق برای تحقیق، ارائه و حفظ تاریخ شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پروژه‌های برنده جایزه معماری نوآورانه 2017 معرفی شدند

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .