رونمایی از تازه‌ترین طرح‌های معماران شناخته شده جهان

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۳۴ ، بازدید:۱۸۷۰

به تازگی تعدادی از شناخته‌شده‌ترین معماران جهان از طرح‌های تازه خود رونمایی کردند.

 

رونمایی از تازه‌ترین طرح‌های معماران شناخته شده جهان

 

چند معمار شناخته‌شده جهان به‌تازگی از طراحی‌هایشان برای پروژه‌هایی که عملیات ساخت و ساز آن‌ها در آینده نزدیک شروع می‌شود، رونمایی کردند.

دفتر معماری "نورمن فاستر" که در رقابت برای طراحی یک فرودگاه بزرگ مارسی فرانسه با قابلیت پوشش 12 میلیون مسافر در سال برنده شده، قرار است طی یک برنامه دو مرحله ای ساختمان جدیدی را به مجموعه قدیمی فرودگاه که از سال 1960 بدون تغییر مانده اضافه کند.

این فرودگاه ابتدا توسط "فرناند پویلون" طراحی شده و در سال 1992 با حفظ فرمت اصلی توسط "ریچارد راجرز" در قسمت آشیانه‌ها بازسازی شد. فاز اصلی طراحی فرودگاه خلق یک ساختمان بزرگ در قلب مجموعه است که شامل ورودی 22 متری بوده تا بتواند رفت و آمد تعداد زیادی از مسافران را پوشش دهد. 

 

رونمایی از تازه‌ترین طرح‌های معماران شناخته شده جهان

 

اخیراً رندرهای نهایی پروژه ای از دفتر معماری "بیارکه اینگلس" هم منتشر شد. چند ماه قبل شرکت ساخت و ساز SLA در همکاری با گروه معماری بیگ برنامه جاه‌طلبانه‌ای برای تبدیل یک کارخانه صنعتی فرآورده‌های سوخت‌های فسیلی به پارک ارگانیک تفریحی را ارائه کردند. این پارک با 16 هزار متر مربع جزء پروژه‌های بزرگی به شمار می‌رود که از یک فضای به هدر رفته، پیست اسکی با قابلیت‌های تفریحی بسیاری را ارائه می‌دهد. برنامه اجرای این مجموعه سال 2018 در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود تا اواسط سال به اتمام برسد. 

 

رونمایی از تازه‌ترین طرح‌های معماران شناخته شده جهان


همچنین دپارتمان طراحی و معماری شهرداری نیویورک به تازگی طراحی ساختمان اداره پلیس نیویورک را به بیارکه انگلس واگذار کرد. طراحی این دفتر اداری در محله برانکس نیویورک چالش‌های طراحی زیادی را به دنبال داشته است. سفارش طراحی مدرن این ساختمان با هدف تقویت روابط اداری پلیس با مردم، و کاهش استرس افسران صورت گرفته است. ساختمان شماره 40 که نام تجاری این ایستگاه است برنامه‌های جامع اعمال نظم شهری را به اجرا در می‌آورد.

 

رونمایی از تازه‌ترین طرح‌های معماران شناخته شده جهان

 

"کنگو کوما" معمار مطرح ژاپنی به تازگی "گالری سنگ سفید" را در تایپه تایوان طراحی کرده است. طراح در این مجموعه فضایی ارگانیک را ایجاد کرده که از طراحی پیچیده ای برخوردار است.

این گالری به عنوان یک مرکز جدید برای معرفی هنرهای معاصر فعالیت دارد و طراح با به کارگیری ماژول‌های چوبی و چند لبه بودن آن‌ها در فضا توانسته فضایی هنری فراهم آورد که کاملاً از ساختمان‌های معمولی مکعبی و سفید رنگ خارج شده است. در ادامه نکته قابل تحسین این پروژه تعمیم دادن کانسپت طراحی در نمای ساختمان و طراحی داخلی بوده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .