نمایش مفهومی زمان در پروژه معماری‌گون امانوئل مورو

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۵ / ۱۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۵۳ ، بازدید:۲۰۳۶

امانوئل مورو در تازه‌ترین پروژه خود فضایی معماری‌گون را طراحی کرده است.

 

نمایش مفهومی زمان در پروژه معماری‌گون امانوئل مورو

 

امانوئل مورو در تازه‌ترین پروژه خود از مجموعه "رنگین کمان" فضایی معماری‌گون را طراحی کرده  است. این پروژه که در یک گالری در موزه و مرکز آموزش‌های هنری شهر "تویوما" ژاپن ارائه شده کانسپتی بر مبنای اعداد، به دنبال نمایش تجسمی از مفهوم زمان است.

هنرمند در این ارائه  و از طریق هزاران برش برکاغذهای رنگی در حقیقت یک ماتریس قابل لمس ساخته تا مضمون مورد نظر خود را با تاثیرات همزمان بصری و لامسه افزون کند.

مورو در ارائه ای پیشین این مجموعه تکنیکی مشابه را در پروژه ای با عنوان "جنگل اعداد" به کار برده بود. با این حال  مختصات رنگی و فضایی این پروژه تفاوت‌هایی را پیش رو می‌گذارد. انتخاب کاغذ به عنوان متریال اصلی، طراح را قادر کرده تا رابطه بین عنصر تغییر رنگ و ریاضی زمان را در قالب یک فضا خلق کند. برای ترکیب این دو موضوع، هنرمند از ساده‌ترین ویژگی طراحی یعنی تناسب و تعادل فضایی بهره برده است.

فاصله مناسب بین ستون‌های عددی، رنگ شناسی تخصصی و دید بصری کافی عواملی اصلی معرفی کننده این اثر است. نصب کاغذهای رنگی برای معرفی دو عنصر پایداری و حیات موجب می‌شود که مخاطب جریان زمان را در یک محیط ساده حقیقی حس کند.

مورو برای رسیدن به این مفهوم 100 هزار کاغذ رنگی را در طیف‌های مختلف برش زده و سپس یک شبکه سه بعدی متشکل از 100 لایه را ساخته است. مثل تمام پروژه‌های قبلی وی باز هم رنگ و تناسب بیشترین نقش را در این مجموعه " ایفا می‌کند.

 

نمایش مفهومی زمان در پروژه معماری‌گون امانوئل مورو

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .