هوش مصنوعی و علوم اعصاب در معماری

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۰۵ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۲۶۹۳ ، بازدید:۸۷۵

طرح  معماری خوب ، از ابتدای شروع به فعالیت خود همواره به دنبال توسعه روش های نوآورانه و کارآفرینانه در حوزه معماری و شهر بوده است ؛ لذا از سال 1396 با برگزاری نخستین استارت آپ ویکند معماری و شهر با نام آرکی تک سلسله فعالیت های خود را در این زمینه آغاز نمود و امروز سعی دارد با مجموعه وبینار های نوآوری در شهر و معماری ضمن ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه های موضوعه ، به بررسی فرصت ها ، چالش ها و سیاست های موجود در این حوزه پرداخته و راه حل های کاربردی در زمینه معضلات و مشکلات موجود ارائه نماید . قابل ذکر است که وبینار های نوآوری در شهر و معماری پله دوم از فعالیت های معماری خوب در قالب طرح کارآفرینی خود است و مطابق برنامه ریزی طراحی شده ، جامعه معماری و شهرسازان کشور شاهد برنامه منسجم توسعه استارت آپ های طرح ” معماری خوب ” خواهند بود .
 
• برنامه  وبینارها
+ بررسی سیاست ها و چالش های پیش رو معماری و شهر نوآور
+ بررسی تجربیات صورت گرفته و نمونه های موردی موفق و ناموفق موجود در مقیاس کلان
+ بررسی رویکردهای نوین معماری و نمونه های خرد مقیاس نوآوری در معماری و شهر که میتواند از جمله استارت آپ های آفلاین و آنلاین موجود باشد.

 
  پنجمین وبینار شهر و معماری ؛ نوآوری 
با موضوع : هوش مصنوعی و علوم اعصاب در معماری
Neurospace: Artificial Intelligence and Neuroscience in Architecture


سخنران :   منا قندی 
معمار، محقق، استاد دانشگاه ایالتی واشنگتن ، و رئيس لابراتوار مورفوجنسیس (Morphogenesis)

 

هوش مصنوعی و علوم اعصاب در معماری , هوش مصنوعی , علوم اعصاب , معماری , موسسه مطالعات راهبردی معماری , برنامه کارافرینی , معماری خوب ,   پنجمین وبینار شهر و معماری , نوآوری ,

 


دکتر منا قندی دانش آموخته دانشگاه تهران و دانشگاه برکلی با سابقه تدریس در دانشگاههای معتبری چون: برکلی UC Berkeley  ،سن خوزه  San Jose State University ,اوهایو  Ohio University, برنده جوایز متعددی از جمله جایزه ویلچک prize Vilcek و Architizer A+Award
او تلاش دارد با تمرکز بر دیتا (data)، سایبرنتیک (Cybernetic ) ، هوش مصنوعی(Artificial Intelligence)  ، ماشین لرنینگ (Machine Learning) ، و از طریق سیگنال های بیولوژیکی (Biological Signals) به تعامل فکری و حسی با فضا بپردازد. تحقیق او یک پژوهش میان رشته ای بین معماری، علوم کامپیوتر، علوم شناختی و مغز، روانشناسی، و علم مواد است.
او با بیش از 13 سال سابقه کار در زمینه های مختلف و پروژه های گوناگون داشته و با شرکت ها و موسسات بزرگی مانند:  VAV  Studio, IAAC, Autodesk, Emerging Objects همکاری داشته است. کارهای او جوایز متعددی دریافت کرده اند که جایزه ویلچک Vilcek Prize از جمله ای جوایز بوده که برای خلاقیت و نو آوری در پروژه هایش به عنوان یک محقق  جوان تاثیر گذار به وی تعلق گرفته است.  یکی از جدیدترین پروژه های هوش مصنوعی او برنده جایزه جهانی Architizer A+Award  در بخش معماری و تکنولوژی در سال 2021 شده است. پروژه ها و کارهای دکتر منا قندی در اخبار و مجلات معتبر بین المللی مانند  نیویورک تایمز (New York Times)  ، آرکیتایزر Architizer: The World’s Best Architecture ،  آرکیتکچرال رکورد (Architectural Record) ، فابریکیت (Fabricate)، آرک دیلی (Arch Daily) ، باستلر  (Bustler)، آرشینکت (Archinect) ، و غیره و کنفرانس های بزرگ جهانی مانند ای سی اس ای(ACSA) ، ایکده (eCAADe) ، آیدک (IDEC) ، و کاادربا (CAADRIA) ارائه و چاپ شده اند و در نمایشگاه هایی مثل بینال ونیز (Venice Biennale of Architecture)، موزه بلویو در سیاتل  (Bellevue Arts Museum)، نمایشگاه طراحی ملبورن (Melbourne Design) ، ومراسم اهدای جوایز سالانه ای آی ای (AIA Award Gala) به نمایش در آمده اند.

 

 
+ برگزار کننده :

موسسه مطالعات راهبردی معماری  و در قالب برنامه کارافرینی طرح “معماری خوب”
تاریخ و ساعت برگزاری : سه شنبه 5  مرداد 1400  ساعت 20.30 به وقت تهران 
 
همچنین جلسه پرسش و پاسخ نیز در انتهای وبینار برگزار خواهد شد.
برای حضور در وبینار راس ساعت 20.15  وارد لینک زیر شوید و فرم زیر را نیز پر نمایید . 
توجه داشته باشید که رزرو برای حضور در وبینار الزامی میباشد
 
https://www.skyroom.online/ch/isia/startups

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: gapclub.ir - کلوپ معماری خوب

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .