پاویونی برای تجربه متفاوت سینما و فضا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۵ / ۱۲ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۷۰۰ ، بازدید:۱۷۴۶

هنرمند پرتغالی پاویونی برای تجربه متفاوت سینما و فضا طراحی کرده است.

 

پاویونی برای تجربه متفاوت سینما و فضا

 

"دیه گو آگویرا" هنرمند پرتغالی پاویون تابستانی موزه "سرال‌وِس" در بندر پورتو را طراحی کرد.

این پاویون که در مجموعه ایده‌پردازی هایی برای باغ موزه "سرال‌وِس"  قرار می‌گیرد، به جز ایجاد یک تجربه فضایی، به عنوان مکانی برای نمایش فیلم هم تعریف شده است.

آگویرا طراحی این شیء معماری را بر اساس پارتیشن‌های چوبی منحنی شکل داده است که با هم ترکیب می‌شوند تا دو فضای متمرکز به عنوان سالن نمایش فیلم و فضای بینابینی را ایجاد کنند.

این پاویون یکی از پنج ساختار موقتی است که طراحی آن‌ها در باغ موزه "سرال‌وِس"  دنبال می‌شود. آگویرا پیش از این طراحی پاویون "سرال‌وِس" را در سی و دومین دوسالانه طراحی سائوپائولو در برزیل به نمایش گذاشته بود.  

این پاویون به تازگی در 18 فوریه در این باغ موزه ایجاد شده  و در روز افتتاح میزبان نمایش فیلمی از " گابریل آبرانتز" با عنوان  "Os humores artificiais" بود.

ساختار شکلی این پاویون مینیمالیستی آمفی تئاتری را شامل می‌شود که پوسته ای مدور آن را در بر می‌گیرد و میزان ورود نور طبیعی را به فضا کنترل می‌کند. از سوی دیگر ایده دهلیزهای مارپیچی این پاویون، مخاطب را در فضایی لابیرنتی قرار می‌دهد که گردش در پاویون را با احساسی از رمز و راز همراه می‌کند. به این ترتیب تماشای فیلم در چنین فضایی خود تجربه ای متفاوت از درام و فضا را برای مخاطب به همراه می‌آورد.

 

پاویونی برای تجربه متفاوت سینما و فضا

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرانلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .