کثیف ترین نقاط خانه را بشناسیم.

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۲۸ / ۰۱ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۷۲۷ ، بازدید:۲۴۶۳

پیدا کردن نقاط کثیف آشکار و واضح خانه مثل مواد غذایی ریخته شده روی کانتر آشپزخانه یا کف صابون در حمام یا یک لاندری پر از لباس کثیف ،کار آسانی است.اما در خانه و محل زندگی ما،نقاطی وجود دارند که به نظر نمی رسد کثیف باشند، اما در واقعیت باعث آلودگی فضا و سلامت خانواده می شوند.

پس با ما باشید تا نگاهی به اتاقهای خانه انداخته و  آلودگی ها و باکتری های مخفی را شناسایی و راه خلاص شدن از آنها را بیاموزیم...

کثیف ترین نقاط خانه

 

1.آشپزخانه:

آشپزخانه یکی از شلوغ ترین فضاهای خانه است ،که تمامی عناصر لازم برای رشد باکتری ها از جمله گرما،رطوبت و غذا در آن به وفور یافت می شود.علاوه بر همه اینها مواردی نظیر وجود گوشت خام،میوه ها و سبزیهای نشسته ،میکروبهای روی کیفها و کوله پشتی های اعضای خانواده، همگی آشپزخانه را به یکی از آلوده ترین فضاها تبدیل کرده است.از جمله باکتریهای مضر این فضا ،می توان به E. Coli اشاره کرد.

نقاط شاخص نگران کننده در آشپزخانه شامل موارد زیر می باشد:

  • سینک ظرفشویی
  • صفحه کابینت
  •  داخل کابینت
  • یخچال
  • لوازم و اکسسوری های کوچک آشپزخانه

کثیف ترین نقاط خانه

 

2.حمام:

متاسفانه برخی از باکتری ها پس از هر بار استفاده از حمام همچنان باقی می مانند.بنابراین باید به  نظافت مواردی همچون کلیدها و دستگیره های درها و سرشیرها توجه ویژه ای داشت.برای مصرف روزانه خود از دستمالهای ضدعفونی کننده یکبار مصرف استفاده نمایید.

حوله های حمام باید حداقل هفته ای یکبار با آب داغ شستشو داده شده و بطور کامل خشک شوند.حوله های دستی را باید در طول هفته چندبار تعویض نمود.هنگام تمیز کردن مناطق کثیفی همچون وان حمام،دستشویی ها ، دوش ها و برای تمیز نمودن دیوارها و سطوح اطراف آنها با مواد ضدعفونی کننده نیز ،وقت بگذارید.

کثیف ترین نقاط خانه

 

3.فضای نشیمن:

اتاق نشیمن،جایی که اعضای خانواده در آن به دور هم جمع می شوند ،یکی از آن دسته فضاهای مخفی دارای باکتری و آلودگی است.می توانید تصور کنید که هر شخص چندبار با کنترلهای وسایل الکترونیکی،تبلت ،موبایل و تلفن تماس داشته و اینکه آیا هر بار دستان او تمیز بوده است یا نه؟

تمام کنترلها و صفحه کلیدها باید بصورت روزانه با دستمال پاک کننده ای که مناسب وسایل الکتریکی است،ضدعفونی شوند.اگر شخصی در خانه سرما خورده و یا دارای ویروس است،باید بعد از هر بار استفاده از این وسایل آنها را ضدعفونی نمود.

یکی دیگر ازمکانهای مناسب برای رشد باکتری ها،مبلمان و لوازم داخلی آن است.پارچه مبلمان در معرض عطسه افراد،دستهای آلوده،حشرات و حیوانات خانگی،مو و خاک کفش می باشد.بسیاری از انواع باکتری ها می توانند تا چند روز در این سطوح زندگی کنند.حداقل هفته ای یکبار سطوح پارچه ای را کامل تمیز نموده و از تمیز نمودن مواد باقیمانده زیر و یا بین کوسن ها غافل نشوید.

کثیف ترین نقاط خانه

 

4.اتاق خواب:

این منطقه زیبا و آرامش بخش خانه می تواند دارای هزاران باکتری و قارچ و... باشد.اگر ملافه ها و روتختی ها،پتو ها،بالش ها و ...بصورت منظم شسته نشوند،می توانند اثرات زیر را بدنبال داشته باشند:

  • تحریکات پوستی،اگزما و آکنه
  • عفونتهای قارچی و باکتریایی نظیر MRSA
  • آلرژی و مسائل تنفسی

برای جلوگیری از همه این موارد، تخت خواب باید حداقل هفته ای یکبار عوض شده و به درستی شسته شود.مطالعات نشان داده ، که پس از یک هفته استفاده ، باکتری های موجود بر روی ملافه های تخت ، بیشتر از یک دستگیره درحمام است.بالش هاو تشکها ،نیز باید دارای پوشش قابل شستشو و ضدآلرژی باشند.

کثیف ترین نقاط خانه

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: thespruce و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .