رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر: مرمت و بازسازی خانه موزه‌ها منجر به پویایی و نشاط شهر می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۲ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۷۵۳ ، بازدید:۱۵۴۷

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی خانه موزه‌ها از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منجر به پویایی و نشاط شهر می‌شود، گفت: باز زنده‌سازی خانه مشاهیر نشان‌دهنده توجه به فرهنگ و هنر ایرانی است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر: مرمت و بازسازی خانه موزه‌ها منجر به پویایی و نشاط شهر می‌شود

 

محمد جواد حق شناس با تأکید بر ضرورت و اهمیت ورود شهرداری تهران به مرمت و بازسازی خانه مشاهیر و بزرگان علم و ادب، گفت: این اقدام مدیریت شهری  بسیار حائز اهمیت بوده و نشان دهنده اتفاق بزرگ در شهر است.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان در حقیقت پاسداشت منزلت نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر است و این امر منجر به ارتقا و تقویت سطح عمومی فرهنگ در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های توسعه‌ای همچون عرصه‌های  اقتصادی ، سیاسی ،اجتماعی به پشتوانه فرهنگ ایجاد می‌شود ، بیان داشت: فرهنگ برای هر جامعه‌ای بسیار ارزشمند است؛ چرا که سایر و در واقع بدون فرهنگ هیچ جامعه‌ای به رشد و تعالی دست نخواهد یافت،بنابراین باید توسعه فرهنگی را در اولویت قرار دهیم که حرکت در این مسیر نیز منوط به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر: مرمت و بازسازی خانه موزه‌ها منجر به پویایی و نشاط شهر می‌شود

 

حق‌شناس افزود: در این میان یکی از وظایف مدیریت شهری حفظ هویت تاریخی و فرهنگی است،چرا که میراث فرهنگی پایه‌های تمدنی ما را تشکیل می‌دهند و باید با حفظ ابنیه‌ها و بناهای تاریخی؛ فرهنگ اصیل خود را به خوبی حفظ کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این راستا مرمت و احیای خانه‌های مشاهیر ادبی و هنری به تقویت پایه‌های فرهنگی کشور بسیار کمک می‌کند و این اقدام نشان دهنده توجه به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است.

باغ کتاب تهران، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی، خانه موزه آیت‌الله شهید بهشتی، آیت‌الله شهید مطهری  تنها بخشی از پروژه‌های فرهنگی به شمار می‌آید که از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر: مرمت و بازسازی خانه موزه‌ها منجر به پویایی و نشاط شهر می‌شود

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .