7 اشتباه رایج در طراحی نشیمن فضای باز

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۱۷ / ۰۲ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۷۵۴ ، بازدید:۲۱۶۰

در مطلب امروز 7 مورد از رایج ترین اشتباهاتی که معمولا در طراحی نشیمن فضای باز صورت می گیرد را بیان می کنیم.با ما همراه باشید...

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

1. پیروی کردن از قوانین مرسوم طراحی فضاهای بزرگ:

نحوه عملکرد و چگونگی استفاده از فضاهای داخلی خانه همچون اتاق خواب،ناهارخوری ،حمام و...برای همه مشخص و قابل پیش بینی است.اما اینکه،نحوه استفاده از فضای باز به چه صورت خواهد بود،یک تصمیم شخصی است اما می توان از قوانین کلی زیر پیروی نمود:

  • ایجاد نقطه کانونی:ایجاد یک نقطه کانونی بخش مهمی از طراحی هوشمند فضای باز است. با این کار می توانید چشم را به نقاط مطلوب هدایت کرده و یا از فضایی نامطلوب دور کنید.
  • استفاده از فضاهای عمودی:استفاده از دیوارها برای قرار دادن گلدان یا پرورش گیاهان سبز،قرار دادن چراغ و المان های تزئینی
  • سبک و طراحی: اگر هیچ ایده خاصی برای طراحی فضای بیرونی خود ندارید،می توانید از المان ها و سبک طراحی داخلی فضای خانه خود در بیرون خانه استفاده کنید.

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

2.فراموش نکنید که در فضای باز هستید نه فضای بسته داخل:

بین فضای داخلی و خارجی خانه خود تفاوت قائل شوید.برخی افراد در فضای بیرونی خانه از همان مبلمان فضای نشیمن ،همان میز قهوه خوری و حتی گاها از گیاهان مصنوعی استفاده می کنند یا گاهی مبل های قدیمی خانه را به حیاط یا پاسیو خود منتقل می کنند.همواره یادتان باشد در فضایی بیرون از خانه هستید و قصد ریلکس کردن و استراحت را دارید.بنابراین در انتخاب مبلمان بیشتر دقت کنید.

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

3. مبلمان بیش از حد یا کمتر از نیاز:

در طراحی فضای نشیمن بیرونی باید حد تعادل را در انتخاب مبلمان و لوازم جانبی رعایت نمود.حواستان باشد این فضای مفرح را به یک انباری از مبلمانهای قدیمی و وسائل بلا استفاده داخل خانه ،تبدیل نکنید.

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

4.نبود هیچ گونه اکسسوری و دکوراسیون در فضا:

 اگر هرگونه طراحی و انتخاب مبلمان برای نشیمن فضای باز خود انجام دهید،اما به اکسسوری ها فکر نکرده باشید،فضایی بی روح خواهید داشت.اکسسوری ها و لوازم جانبی که در فضای باز قرار می گیرند، باید ضدآب بوده و در برابر شرایط جوی مقاوم باشند.از موارد زیر می توان به عنوان نمونه هایی از دکور و لوازم جانبی فضای باز نام برد:

  • مجسمه و تندیس
  • ظروف سفالی ،گلدان و...
  • زیور آلات
  • زنگ های بادی
  • زیور آلات 
  • هنر دیوار در فضای باز
  • بالش ها وکوسن ها
  • شمع ها
  • وسایل روشنایی

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

5.نداشتن گیاه و فضای سبز:

در طراحی فضای نشیمن بیرونی خانه تان، از نقش کلیدی گلها و گیاهان غافل نشوید.گیاهان می توانند در آرامش بخش بودن بیشتر فضا،موثر باشند.با انتخاب صحیح گلها می تواند از عطر دل انگیز آنها هنگام وزیدن نسیم لذت ببرید.

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

6.چیدمان نامناسب مبلمان:

هنگام طراحی نشیمن بیرونی ،به چیدمان صحیح مبلمان جهت ایجاد فضایی راحت برای گفتگو میان افراد فکر کنید. فاصله صندلیها باید به گونه ای باشد که بتوان بدون احتیاج به داد زدن با یکدیگر صحبت کرد.صندلیها باید در اطراف یک میز برای قرار دادن ظروف وپذیرایی ... قرار گیرند.

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

7.عدم توجه به تاثیرات رنگ بر فضا:

اشتباهات رایج در زمینه رنگ ،معمولا شامل استفاده نکردن یا استفاده حداقلی از رنگ در فضا و یا استفاده از رنگهای غلط در کنار هم است.به عنوان پیشنهاد می توانید از رنگهای اصلی (آبی،زرد و قرمز)استفاده کنید و به یکی از آنها نقش کلیدی بدهید.مثلا از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی  استفاده کنید.درقسمتهای کمی از فضا از رنگ زرد و از قرمز فقط چند نقطه کوچک.

تن رنگ زمین،می تواند شامل قهوه ای، قهوه ای مایل به زرد، سبز و غیره باشد.این رنگها را می توانید همراه با کوسن ها و یا گلدانهایی به رنگ نارنجی روشن یا آبی سلطنتی بکار ببرید.

می توانید از سه رنگ مشابه هم در چرخه رنگ استفاده کنید،مثلا زرد،زرد مایل به نارنجی و نارنجی

7 اشتباه در طراحی نشیمن فضای باز

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: thespruce

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .