نمایشگاه بین‌المللی معماری طراحی با گفت‌وشنود افتتاح می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۹۱۳ ، بازدید:۱۱۵۴

با حضور دفتر مهندسین مشاور GMP آلمان در تهران، نمایشگاه بین‌المللی معماری "طراحی با گفت‌وشنود" در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 

نمایشگاه بین‌المللی معماری  طراحی با گفت‌وشنود  افتتاح می‌شود

 

این نمایشگاه معماری نخستین بار در هوشی مین ویتنام برگزار شد و از آن روز تاکنون در دو قاره از جمله در شهر سانتیاگو در شیلی، ریو در برزیل و پکن در چین، به نمایش درآمده است.

افتتاحیه نمایشگاه در قالب برنامه "رویارویی‌های آلمانی ـ ایرانی" سفارت آلمان در ایران انجام خواهد شد. همزمان با افتتاحیه نمایشگاه، یک همایش معماری با سخنرانی چهره‌های شاخصی چون: پرفسور دکتر فولگوین مارگ، مؤسس دفتر مهندسین مشاور GMP برگزار خواهد شد.

معماری خوب از راه گفت‌وشنود میان طراح، سازنده و بهره‌بردار به وجود می‌آید، و پذیرای مسئولیت اجتماعی است. تنها در صورت طرح پرسش‌های درست برای یک پروژه ساختمانی و پیدا کردن پاسخ مناسب برای آن‌ها می‌توان پروژه را به بهترین شکل اجرا کرد. این پرسش‌ها عموماً پرسش‌هایی غیرمعمولی بوده که گاهی بسیار ساده جلوه می‌کنند و غالباً به نظر می‌رسد که می‌خواهند ناممکن را ممکن سازند.

نمایشگاه "طراحی با گفت‌وشنود ـ معماری فون گرکان، مارگ و شرکا" با به نمایش گذاشتن نمونه‌هایی از آثار بین‌المللی مهندسین مشاور فون گرکان، مارگ و شرکا (GMP) نمایش پاسخ‌های معمارانه است به پرسش‌های خاص فرآیند طراحی؛ پاسخ‌هایی که از راه گفت‌وشنود زاده می‌شوند.

از زمان آغاز به کار این دفتر معماری در سال 1965 میلادی، تاکنون سه شریک، یک شریک برای چین و یازده "شریک وابسته" به این گروه معماری اضافه شده است. بیش از پانصد کارمند در 11 شهر در دفاتر شرکت جی ام پی در داخل و خارج آلمان مشغول به کار هستند. در بیش از 5 دهه کار پیوسته و فشرده، ساختمان‌های متعددی در سراسر جهان به وجود آمده‌اند که نام جی ام پی را برای یک معماری پایدار و آشکار، که حاصل یک گفتمان محلی است، مطرح می‌کنند. دیدگاه معماری این شرکت برگرفته از معیارهای ویتروو شامل دوام، کاربری و زیبایی است. تنها وقتی می‌توان یک معماری را سزاوار نام با دوام به معنای پایدار دانست که هماهنگ با شرایط اقلیمی محلی و با به کارگیری مصالح مناسب، پوسته‌ای برای جای دادن تنوع بشری، و در حد امکان آشکار و گویا، طراحی شود.

GMP در بیش از 380 مسابقه معماری ملی و بین‌المللی مقام اول را کسب کرده و نیز دارای تعداد بی‌شماری جایزه برای معماری ویژه است. بیش از 410 ساختمان در سراسر جهان با طراحی GMP ساخته شده است.

این نمایشگاه در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران در فضایی بیش از 500 متر مربع، جنبه‌های عملی و نظری کار دفتر مهندسین مشاور GMP را به نمایش می‌گذارد. کارهای به نمایش درآمده بازتابنده تنوع فکری مورد نیاز در رویکرد معماری است. اسکیس‌ها و نقشه‌ها نمایشگر ایده طراحی مفهومی بوده، ماکت‌ها ترکیب سه بعدی طرح را ملموس کرده، و عکس‌ها و فیلم‌ها مستند ساختمان‌های تکمیل شده را ارائه می‌دهند. تمامی متن‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی هستند.

این نمایشگاه معماری دارای دو بخش است که در یک بخش پروژه‌های تحقق یافته GMP در سراسر جهان دسته‌بندی شده در سه مقوله شهرسازی، اجرا و تفسیر، پویایی و همگانی ارائه می‌شوند؛ در بخش دیگر پروژه‌ها و طرح‌هایی که GMP در سال‌های گذشته در ایران انجام داده، نمایش داده می‌شوند.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند 5 تا 7 مهرماه می‌توانند به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هتر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .