روشن کردن یک لامپ دومینو هر چقدر هم که دقیق و پیچیده باشد، به همان اندازه سرگرم کننده است.

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۲۸ / ۰۷ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۹۳۱ ، بازدید:۲۹۷۱

در حالی که تصور می شود فقط و فقط سیستم آزمایش شده توسط مدار ادیسونی می تواند لامپ را روشن کند، لامپ دومینوی طراحی شده توسط Glithero کاملا غیر علمی به نظر می رسد، در حالی که این لامپ کار می کند و روشن می شود! ایده اولیه می باید مبتنی بر این باشد که بیانگر عملی غیر متعارف و در عین حال سرگرم کننده باشد، در حالی که فرایند ساده روشن شدن یک لامپ، تنها با کامل شدن یک مدار الکتریکی میسر است. Glithero یکی از بنیانگذاران Tim Simpson بیان می کند: "با استفاده از تکنولوژی های بسیار زیاد در زندگی ما، درک این مسأله بسیار راحت خواهد بود که حتی ساده ترین چیزها از جمله روشن شدن یک لامپ، به خواص فیزیکی مواد وابسته است." لامپ دومینو برای ارائه در نمایشگاهی با عنوان "بازنگری و تجدید در معیارها و قوانین (Reconsidering Canon )" که در موزه طراحی لندن برگزار گردید، طراحی شد.

روشن کردن یک لامپ در عمل پیچیده به نظر می رسد، اما به لحاظ تئوری ساده است. داخل قاب سیستم لامپ دومینو تعدادی قطعه دومینوی مسی وجود دارد که می بایست آن ها را در یک مسیر دایره ای شکل و یا هر مسیر با شکل دلخواه از ابتدای مسیر لامپ تا انتهای آن به ترتیب چید. با زدن ضربه به نوک اهرم اولیه مطابق شکل که نقش فرستنده جریان را بازی می کند دومینو شروع می شود و قطعات بر روی هم سقوط کرده و در اثر تماس با هم و خاصیت رسانندگی مس، جریان الکتریکی منتقل شده و در نهایت با برخورد آخرین قطعه به دریافت کننده جریان روی قاب و کامل شدن مدار، بلافاصله چراغ ادیسونی در بالای سیستم لامپ دومینو روشن خواهد شد.

طراح: Glithero

 

روشن کردن یک لامپ دومینو

روشن کردن یک لامپ دومینو

روشن کردن یک لامپ دومینو

روشن کردن یک لامپ دومینو

روشن کردن یک لامپ دومینو

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: yankodesign

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (آکادمی رابین)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .