معماری های خوب برای مدارس

مجموعه: ویدیوها ، تاریخ انتشار: ۰۸ / ۰۵ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۰۸۹ ، بازدید:۲۱۷۵

معماری های خوب برای مدارس

معماری مدرسه می تواند تاثیر زیادی بر آموزش داشته باشد. این روزها مدارسی که توسط معماران طراحی می شوند، تنها شامل کلاس های درس نیستند و هدف این است که تاثیر مثبتی بر روی نحوۀ یادگیری کودکان داشته باشند. نگاهی داریم به مدارسی در سوئد، بورکینافاسو و ابوظبی که هر کدام بنوبۀ خود منحصر به فرد هستند.

*سوئد: مدرسۀ بدون دیوار* به مدرسه ای در سوئد می رویم که در آن به جای کلاس های درسِ معمولی، یک مجموعه فضاهای یادگیری ویژه طراحی شده است. به کمک این معماری، کودکان با نحوۀ جدیدی از آموزش آشنا می شوند، از طریق تجربه و آزمایش، و این امر موجب افزایش خلاقیت آنها هم هست. فضاهای مختلفی برای استراحت، تماشای فیلم و فعالیت های هنری و برای بسیاری از موارد آموزشی دیگر، آماده شده اند. با این امکانات و محیط زیبا، دیگر هیچ یک از شاگردان حاضر به تغییر مدرسه نیستند.

*بورکینافاسو: مدرسه ای با هوای خوب* هنگام ساختن مدرسه ابتدایی "گاندو" در بورکینافاسو، معمار آن سعی کرد، مزایای استفاده از مصالح محلی و نیروی کار محلی را نشان دهد و امیدوار است که این مدرسه از نظر هزینۀ پایین ساخت و طراحی ویژۀ آن برای پایین آوردن درجۀ حرارت، بدون استفاده از تهویه مطبوع، به عنوان الگویی استفاده شود. گاندو، نام روستایی در ۲۰۰ کیلومتریِ واگادوگو در بورکینافاسو است. بیش از ۴۰۰ دانش آموز در مدرسه ابتدایی این روستا ثبت نام کرده اند. مدرسه ای که معماری منحصر به فردی دارد و با مصالح محلی و بلوک های فشردۀ گلی ساخته شده. "فرانسیس کِره"، معمار آن، در همین منطقه به دنیا آمده و اکنون در آلمان زندگی می کند و بودجۀ ساخت مدرسه را هم خودِ او تامین کرده است: "ساختن چنین مکان هایی برای از بین بردن بی سوادی ضروری است، زیرا هیچ توسعه ای بدون آموزش به وجود نخواهد آمد. حال اگر در مورد معماری صحبت کنیم، این برای من فرصتی بود تا نحوۀ جدیدی را نشان دهم و با استفاده از آنچه در اروپا یاد گرفتم، نشان دهم که حتی در یک دهکده هم می توانیم محیط آموزشی را برای معلمان و دانش آموزان بهبود دهیم."

*ابوظبی: به فکر معماری سبز باشیم* ابوظبی تنها به نفت فکر نمی کند. توسعه پایدار در تمام سطوح، هدف جدید این کشور است. مدرسۀ ابتدایی محمد بن مبارک به این منظور طراحی شده است. این ساختمان با محیط زیست سازگار است، و برای بخش آموزشی ساخته شده است. معمارانی که این مدرسه را طراحی کردند، می خواستند کاری کنند که کودکان با طبیعت و محیط زیست ارتباط قوی داشته باشند. در حالی که سیستم مدارس معمولاَ بسته و به داخل توجه می کند، آنها می خواستند تمرکز را به دنیای خارج هم منتقل کنند. 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .