6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

مجموعه: تکنولوژی ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۲ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۱۲۲ ، بازدید:۱۵۲۵

بار دیگر ماه مهمانی خدا فرا رسید تا حال و هوایی جدید با خود به همراه بیاورد. در ماه رمضان هر فرد مسلمانی باید علاوه بر روزه داری، به سلامت جسمانی خود نیز توجه کند.

به همین مناسبت قصد داریم با تمرکز روی روزه داری سالم، اپلیکیشن هایی کاربردی به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها رمضان را با حفظ سلامت جسمی سپری کنید. در ادامه این مطلب با ستاوین همراه باشید.

۱- ساعات روزه گرفتنتان را مدیریت کنید: Zero - Fasting Tracker

 

6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

امسال ماه رمضان روزهای طولانی خواهد داشت و بد نیست برای پیگیری برنامه روزه تان از یک اپلیکیشن کاربردی استفاده کنید. برنامه Zero - Fasting Tracker دقیقا برای این طراحی شده که ساعات روزه شما را دنبال کرده و ذخیره کند تا بدانید چند ساعت روزه گرفته اید.

 

6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

این برنامه از انواع دیگر روزه هم پشتیبانی می کند که احتمالا می تواند برای یک رژیم غذایی مناسب در سایر اوقات سال نیز به کارتان بیاید. اما بخش اصلی که در ماه رمضان برایتان کاربردی تر خواهد بود، قابلیت تنظیم دستی زمان افطار و سحر و در واقع تعیین ساعات روزه است. می توانید در این حالت برای برنامه تعیین کنید که چند ساعت روزه می گیرید. بعد از آن تایمر برنامه فعال شده و ساعات باقی مانده و سپری شده از روزه را نشانتان میدهد. پس از اینکه زمان روزه تمام شد هم می توانید نکات مورد نظرتان را در برنامه یادداشت کرده و وضعیت خودتان را ثبت کنید. این برنامه رکوردی از تمام روزهایی که روزه گرفته اید درست می کند و می توانید آمار ساعات آن در اختیار داشته باشید.

Zero - Fasting Tracker
قیمت: رایگان
سازنده: Big Sky Health, Inc
سیستم عامل: android / ios
حجم: 67.2 / 13 مگابایت

 

۲- به اندازه کافی آب بنوشید: My water balance

 

6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

یکی از چالش های اصلی در هنگام روزه گرفتن به ویژه در ماه های گرم سال، مدیریت مقدار آب مصرفی در فاصله بین افطار و سحر است. در واقع باید آب مورد نیاز بدن طی این ساعات مصرف شود تا در مدت روزه سلامتی بدن به خطر نیفتد. اپلیکیشن My Water Balance به شما یادآوری می کند که با فاصله معین آب بنوشید تا آب کافی به بدنتان رسیده و مجبور نباشید هنگام سحر یکباره چند لیوان آب بنوشید.

در این اپ ساعات بین افطار تا سحر را به اپلیکیشن اعلام می کنید تا در این مدت و مثلا به فاصله هر دو ساعت شما را خبر کند تا یک لیوان آب بنوشید. می توانید با یک حساب و کتاب ساده ساعات خوابتان را هم لحاظ کنید تا در آن زمان برای شما نوتیفیکشن نیامده و بتوانید با خیال راحت بخوابید.

این برنامه بسیار کاربردیست و با ظاهری ساده و جذاب می تواند گزینه مناسبی برای پیگیری وضعیت نوشیدن آب باشد. به همین دلیل می توانید استفاده از این برنامه را در ماه رمضان شروع کرده و برای بقیه سال هم ادامه دهید. در ورژن رایگان برنامه، نوشیدنی های دیگر مثل قهوه و چای هم گنجانده شده و این امکان را دارید که نوشیدن چای یا قهوه را هم در برنامه وارد کنید.

My Water Balance
قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه)
سازنده: Viktor Sharov
سیستم عامل: android / ios
حجم: 80.9 / 50 مگابایت

 

۳- کالری مصرفی‌تان را حساب کنید: MyfittnessPal

 

6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

پرخوری عادت ناپسندیست که سلامتی را به خطر می‌اندازد و می تواند در ماه رمضان که ساعات غذا خوردن محدود است بسیار اذیت کننده و مضر باشد. پس بهتر است برای اینکه هم بتوانیم کافی غذا بخوریم و هم کالری و مواد مغذی مورد نیاز بدن را در هنگام روزه داری تامین کنیم، از یک ابزار مناسب کمک بگیریم.

در برنامه MyFitnessPal می توانید همین کار را انجام دهید. غذاهایی که خورده اید در آن ثبت می کنید تا اپلیکیشن از روی قد، وزن، جنسیت و سن به شما بگوید که چه میزان کالری و مواد مغذی دریافت کرده اید و تا میزان مورد نیاز بدنتان چقدر دیگر لازم دارید. به علاوه این برنامه می تواند مشاور خوبی برای افزایش، کاهش و یا ثابت نگاه داشتن وزن باشد چرا که فعالیت ورزشی را هم ثبت کرده و به شما برای داشتن یک رژیم مناسب یاری می‌رساند.

MyFitnessPal
قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
سازنده: MyFitnessPal, Inc
سیستم عامل: android / ios
حجم: 167.5 مگابایت

 

۴- یک کالری شمار ایرانی: زیره

 

6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

یک ابزار ایرانی کاربردی و ساده که برای محاسبه کالری مصرفی و مدیریت غذا در ماه رمضان بسیار به کارتان خواهد آمد، اپلیکیشن زیره است. زیره علاوه بر محاسبه کالری دریافتی و مصرفی شما، انرژی مرتبط با فعالیت های بدنی مثل شغل یا ورزش را نیز برایتان حساب می کند. در نتیجه به شما می گوید که مثلا با 8 ساعت کار چقدر کالری سوزانده اید.

این اپلیکیشن برای رژیم غذایی هم به کارتان خواهد آمد. در واقع با تعیین یک وزن هدف، مقدار کالری مورد نیاز را به شما اعلام می کند و باید در روز این مقدار را برای بدن فراهم کنید.

در زیره لیست کاملی از غذاها ارائه می شود تا در ثبت برنامه غذایی روزانه تان به مشکل برنخورید.

زیره
قیمت: رایگان
سازنده: جعفر کرمانی
سیستم عامل: اندروید
حجم: 20.4 مگابایت

 

۵- خوابتان را مدیریت کنید: Sleep Cycle

 

6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

اگر از آن دسته افرادی هستید که بدون سحری خوردن روزه می گیرید احتمالا مشکل چندانی برای تنظیم ساعت خوابتان در ماه رمضان نخواهید داشت. اما افرادی که برای خوردن سحری از خواب بیدار می شوند برای تنظیم خوابشان باید برنامه ای منظم داشته باشند. علاوه بر آن ایام شب زنده داری در این ماه هم بر کیفیت و مقدار خواب تاثیر زیادی می گذارد که در صورت جبران نشدن می تواند بر کارایی فرد در طول روز تاثیر گذار باشد.

با اپلیکیشن Sleep Cycle می توانید علاوه بر مدیریت ساعت خواب، کیفیت خوابتان را نیز پایش کنید. به این صورت که برنامه با ضبط وضعیت تنفس شما به کیفیت خوابتان پی می برد و این امکان را دارد که در زمان سبک تر بودن خوابتان شما را بیدار کند. علاوه بر این قابلیت های ساده ای مثل آلارم بیداری هم در این برنامه گنجانده شده است.

دانلود این اپلیکیشن رایگان بوده و می توانید امکانات پایه آن را مورد استفاده قرار دهید. اما امکانات بیشتر پولی هستند و باید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

Sleep Cycle
قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه)
سازنده: Sleep Cycle AB
سیستم عامل: android / ios
حجم: 142.8 / 35 مگابایت

 

۶- افطاری و سحری خوشمزه و سالم بپزید: HiCook

 

6 اپلیکیشن مفید برای روزه داران و تغذیه سالم در ماه رمضان

اما مهم‌ترین عاملی که در ماه رمضان باید به آن توجه کنیم غذاست. برای اینکه سفره افطار و سحری‌ تان را با غذاهای خانگی خوشمزه پر کنید می توانید از اپلیکیشن HiCook استفاده کنید. در این برنامه دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی گنجانده شده و برای پخت غذا در ماه رمضان به کارتان خواهد آمد.

این اپ در دستور پخت هر غذا قید کرده که مواد مورد استفاده برای چه تعداد افرادی مناسب است و چقدر طول می‌کشد که غذا آماده شود. بنابراین اگر بخواهید برای مهمانان سفره افطارتان غذا بپزید به مشکل برنخواهید خورد.

این اپلیکیشن کاربردی را می توانید برای سیستم عامل اندروید از کافه بازار به رایگان دانلود کنید.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: digiato

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .