گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۲ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۱۲۳ ، بازدید:۱۹۹۳

وقتی به مواد پیتزا فکر می‌کنید، معمولاً چه چیزهایی به ذهنتان خطور می‌کند؟ گوجه، پنیر موزارلا، شاید هم کمی سوسیس ایتالیایی؟ اما به خاویار، خرچنگ یا قارچ دنبلان هم‌فکر کرده‌اید؟ یا حتی تزیینی از ورقه‌های طلا؟ بیشتر ما فکر می‌کنیم که پیتزا غذای ارزانی است که البته تعجب‌آور هم نیست و معمولا همینطور است.

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

 

جالب است بدانید که پیتزا در ابتدا به‌عنوان یک غذای رعیتی در نظر گرفته می‌شد که در قرن هجدهم برای تغذیه فقرایی بود که در ناپل زندگی می‌کردند. اما اگر نگاهی به گران‌ترین پیتزاهایی که تا به امروز پخته‌شده داشته باشید، متوجه فاصله‌ای که این غذا از نمونه اصلی خود گرفته می‌شوید. در این مطلب قصد داریم تا گران ترین پیتزاهای جهان را بشناسیم، پس همراهمان باشید!

 

  • بلیسیما، 1000 دلار

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

 

ایده بلیسیما استفاده از مقدار زیادی از محصولات دریایی بود.

پیتزافروشی نئون در شهر نیویورک که حدود 35 سال سابقه دارد، در ابتدا با ارزان‌ترین پیتزاها کار خود را آغاز کرد ،اما در ذهن خود ایده طراحی پیتزا با خاویار را داشت. روی این پیتزای 12 اینچی، بجای سس گوجه‌ی همیشگی، با یک‌لایه خامه فریچه (crème fraiche) شروع می‌شود و در ادامه با دست و دلبازی 6 نوع خاویار که شامل بهترین نوع خاویار یعنی بلوگا و سوروگای سلطنتی سیاه روسی است، تزیین می‌شود.

علاوه بر این مواد، می‌توانید لایه‌های نازکی از دم خرچنگ و کمی واسابی تازه (نوعی خاویار) را نیز مشاهده کنید. با در نظر گرفتن اینکه قیمت خاویارهای مصرف‌شده در این پیتزا حدود 820 دلار است، پس برای یک عدد پیتزای بلیسیما باید 1000 دلار پرداخت کرد.

 

  • پیتزای مارگو، 2400 دلار

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

 

پیتزای مارگو با علامت پیتزای قارچ دنبلان شناخته می‌شود.

پیتزافروشی مارگو در جزیره مالتا در گذشته رکورددار فروش گران‌ترین پیتزای موجود بود. اگرچه مالتا از ساحل ایتالیا فاصله‌ی خیلی زیادی ندارد اما پیتزا در این جزیره آنقدرها سنتی نیست.

صاحب این پیتزافروشی یعنی کلاد کامیلری تصمیم گرفت که از پیتزا برای نشان دادن مزه‌های دنبلان موجود در جزیره استفاده کند. در این پیتزا قارچ‌های دنبلان سفید و رگه‌هایی از ورقه‌های طلا بروی خمیر نازکی از پیتزا قرار دارند. در پیتزای گران مارگو از سس گوجه معمولی استفاده نمی‌شود، زیرا دارای اسید زیادی است و ممکن است سبب محو شدن مزه فوق‌العاده دنبلان‌ها شود.

 

  • پیتزا بیست و چهار کِی، 2700 دلار

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

 

24k نشان‌ دهنده ماهی مرکب با جوهر سیاه و تکه‌های دست و دلبازانه‌ای از ورقه‌های طلای 24 عیار خوردنی است.

با نگاهی دقیق به منوی آشپزخانه صنعتی در نیویورک می‌توانید پیتزایی را بیابید که با نام پیتزای 24k در بالای لیست قرار دارد و آن‌طور که از نامش پیداست، این پیتزا از ورقه‌های طلا تهیه‌ شده است. روی پیتزا مواد لوکس دیگری مانند خاویار، فوی گراس و قارچ دنبلان نیز دیده می‌شود. برای متمایز نشان دادن پیتزا و مزه و قیمت آن، مقداری از جوهر ماهی مرکب نیز به خمیر افزوده‌ شده است.

ضمنا می‌توانید با پرداخت 700 دلار بیشتر، کمی خاویار مازاد نیز به غذای خود افزوده و آن را تبدیل به گران‌ترین پیتزای موجود در جهان کنید!

 

  • پیتزا رویال 007، 4200 دلار

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

 

اگرچه این پیتزا در گلاسکوی اسکاتلند تهیه می‌شود اما ایده آن متعلق به دومنیکو کرولای ایتالیایی بود که در اوایل قرون بیستم به اسکاتلند آمده و رستوران‌ها و اتاق‌های سرو بستنی را بازگشایی کرد. درحالی‌که پیتزا رویال واقعاً یک میراث به‌ جا مانده از صنعت پخت‌وپز ایتالیاست، اما مواد استفاده‌ شده در روی پیتزا کمتر ایتالیایی به نظر می‌رسد. این مواد شامل خاویار خوابانده شده نوعی نوشیدنی گرانقیمت، گوشت گوزن و سالمون دودی اسکاتلندی است که تزیین آن با ورقه‌های طلای 24 عیار خوردنی، به پایان می‌رسد.

هرچند اگر تصمیم داشتید که تلفن را بردارید و یکی از این پیتزاها را سفارش دهید، ناامید خواهید شد، زیرا این پیتزای لوکس فقط یک‌بار طبخ شد. این پیتزا که توسط آقای کرولا تهیه‌شده بود، برای جمع‌آوری پول برای خیریه فرد هولوس به مزایده گذاشته شد که نیت آن کمک به جلوگیری از نابینایی در آفریقا بود. حرکت خیرخواهانه آقای کرولا یک هدیه جایگزین روز ولنتاین برای همسرش هم بود. غذای ایتالیایی و عشق به نظر باهم همخوانی دارند.

 

  • پیتزای فاویتا برای عاشقان

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

 

این پیتزافروشی در حال حاضر بسته‌ شده اما با پخت پیتزاهای قلب شکل منحصربه‌فرد خود برای عاشقان دل‌های آن‌ها را به هم پیوند می‌داد. اما چرا این پیتزای به ظاهر ساده، در دسته‌ی گران ترین پیتزاهای جهان قرار دارد؟ چون این پیتزای مخصوص عاشقان با چیز دیگری نیز تزیین‌شده بود: پیتزا با یک حلقه الماس تزیین‌شده بود. پیتزایی برای تقاضای ازدواج با زیباترین حلقه‌های نامزدی جهان!

 

  • پیتزای 13 لوییس، 12000 دلار

گران ترین پیتزاهای جهان را می شناسید؟

 

این پیتزا نه به‌عنوان گران‌ترین پیتزا بلکه به‌عنوان گران‌ترین غذای جهان در صدر لیست قرار دارد. این پیتزا نیز ایتالیایی است و توسط سرآشپز حرف‌های ایتالیایی رناتو یولا پخته شد.

بعلاوه می‌توانید این پیتزا را در هرجایی از ایتالیا سفارش داده و تحویل بگیرید. ویولا یک تیم شامل سرآشپز و پیتزا پز را به خانه شما می‌فرستد تا در آنجا پیتزای لوکس را که روی آب خاویار، خرچنگ و 8 نوع پنیر مختلف قرار دارد، برایتان تهیه و سرو کنند. حقیقتاً این منتهای ارائه پیتزاست.

آیا علاقه دارید که یکی از این پیتزاهای گرانقیمت را امتحان کنید؟ اصلا به نظرتان خوشمزه هستند؟

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: lastsecond.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .