برگزاری شب ( نقشه ) با حضور سید محمد بهشتی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۱ / ۰۷ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۲۲۴ ، بازدید:۹۵۸

شب  نقشه  با حضور سید محمد بهشتی برگزار می‌شود  . شب  نقشه  به همت مجله فرهنگی هنری بخارا و با سخنرانی سید محمد بهشتی در موزه نقشه تهران برگزار می‌شود.  به گزارش هنرآنلاین، مجله فرهنگی هنری بخارا نشستی با موضوع شب  نقشه  با سخنرانی سید محمد بهشتی، غلامرضا سحاب، احمد محیط طباطبایی و فخار تهرانی در موزه نقشه تهران برگزار می‌کند.

موزه نقشه تهران حاوی مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقشه‌های قدیمی و اصیل شهر تهران به انضمام مستندات قدیمی و کتب مرتبط تا جدیدترین عکس‌های ماهواره‌ای است. این موزه و یا به عبارتی گنجینه در دو طبقه با زیربنایی حدود ۸۰۰ متر مربع در ساختمان مرکز اطلاعات جغرافیایی شهر تهران (TGIS) در سال ۱۳۷۹ با حضور آقایان پرفسور محمدحسن گنجی، مهندس پورکمال، مهندس عباس سحاب و افراد صاحب‌نام و صاحب‌نظر دیگر در این زمینه آغاز به کار کرد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان متولی اصلی احیای مجدد این گنجینه از سال ۹۰ است. 

نقشه در پژوهش‌های جغرافیایی هم منبع اطلاعات، هم ابزار مشاهده و هم وسیله ثبت مشاهدات است، هم وسیله تجزیه و تحلیل و بالاخره نقشه قسمتی از زبان فنی جغرافیاست که آن را نشان ویژه جغرافیا نامیده‌اند.

 

پژوهش‌های جغرافیایی , نقشه , سید محمد بهشتی , علمی و فنی , موزه نقشه , مجله فرهنگی هنری بخارا , عکس‌های ماهواره‌ای , موزه نقشه تهران , بخارا , اخبار ستاوین , مجله ستاوین

 

اهمیت نقشه از دیدگاه تحقیقات و پژوهش‌های علمی و فنی، در کلیه نهادهای کشوری و همچنین در مورد مسائل و مشکلات عمرانی و بازرگانی و اقتصادی در خور توجه است و از این رو همه ساله صدها نقشه در مقیاس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شب "نقشه" امروز یکشنبه، ۳۱ شهریور ماه از ساعت ۱۵ در موزه نقشه به نشانی انتهای اتوبان امام علی، میدان ارتش، به سمت سه راه اقدسیه، روبروی مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

 

پژوهش‌های جغرافیایی , نقشه , سید محمد بهشتی , علمی و فنی , موزه نقشه , مجله فرهنگی هنری بخارا , عکس‌های ماهواره‌ای , موزه نقشه تهران , بخارا , اخبار ستاوین , مجله ستاوین 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .