زندگی پس از مرگ ، بررسی استفاده دوباره از سازه‌ها و غرفه‌ها در معماری

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۱۲ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۳۳۲۰ ، بازدید:۲۸۶

راهبردهای پرشمار برای بازنگری در شیوه طراحی سازه‌های موقت با هدف ترویج اقتصاد دورانی وجود دارد. به گزارش  گروه معماری هنرآنلاین ، غرفه‌ها و اینستالیشن‌های موقت که در رویدادها، نمایشگاه‌ها یا جشنواره‌ها استفاده می‌شوند، به دلیل شرایط زودگذر به عنوان یک چالش بزرگ در اقتصاد چرخشی در معماری شناخته می‌شوند.

پرداختن به مدیریت منابع، تلاش برای استخراج حداکثر استفاده از مواد، به حداقل رساندن ضایعات و آلودگی در حین طراحی ساختاری که برای مدت محدودی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متناقض به نظر می‌رسد.

با این حال، راهبردهای پرشمار برای بازنگری در نحوه طراحی سازه‌های موقت به منظور ترویج اقتصاد دورانی وجود دارد.

 

زندگی پس از مرگ ، استفاده دوباره , سازه‌ها , غرفه‌ در معماری , اقتصاد دورانی , اینستالیشن‌ , طراحی ساختاری

 

با پیروی از راهبردهای خاصی مانند تغییر کاربری اجزا و دادن زندگی جدید به آن‌ها، حفظ سازه و بازتعریف کاربری مورد نظر، تغییر مکان پاویون‌ها ها برای فعال کردن زندگی شهری در اطراف آن‌ها؛ تاسیسات موقت می‌تواند به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که به ایجاد رویکردی پایدارتر و مسئولانه‌تر به طراحی رویداد و نمایشگاه کمک کند که هم به نفع محیط زیست و هم اقتصاد است.

 

استفاده مجدد از متریال

غرفه مبلمان S توسط گروه معماری Rooi طراحی شده است. این پاویون به شکلی طراحی شده که امکان جداسازی آسان و استفاده مجدد از مصالح برای پروژه‌های آینده را فراهم می‌کند. غرفه مبلمان شامل ۸۲۱ قطعه تخته سه‌لا با اندازه استاندارد است. در پایان نمایشگاه، این قطعات چوبی تغییر کاربری داده و به ۴۱۰ مجموعه میز و صندلی برای جوامع روستایی طراحی شده است. گروه معماری هر قطعه را به یک میز شش گوش کامل یا سه صندلی مستطیلی تبدیل کرد. مبلمانی که می‌توانند به اشکال مختلف ترکیب شوند تا تعامل و سرگرمی را در منطقه افزایش دهند.

 

 

زندگی پس از مرگ ، استفاده دوباره , سازه‌ها , غرفه‌ در معماری , اقتصاد دورانی , اینستالیشن‌ , طراحی ساختاری

 

هدف جدید

غرفه مراکش پس از پایان اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای کاربری جدید بازسازی می‌شود. این غرفه موقت به شکلی طراحی شده تا به یک مجتمع مسکونی تغییر کاربری دهد. امکانات موجود قرار است به آپارتمان‌ها، استخر شنای ۸۰ مترمربعی، باشگاه بدنسازی و سالن استراحت مشترک تبدیل شوند. این رویکرد، مواد و منابع را تا زمانی که ممکن است مورد استفاده قرار می‌دهد در حالی که ضایعات و اثرات زیست محیطی مرتبط با ساخت و سازهای جدید را کاهش می‌دهد.

 

 

زندگی پس از مرگ ، استفاده دوباره , سازه‌ها , غرفه‌ در معماری , اقتصاد دورانی , اینستالیشن‌ , طراحی ساختاری

 

جابجایی سازه‌ها

اینستالیشن موقت در موزه ایکاروس ایتالیا توسط معماران Barman طراحی شده است. این پروژه بخشی از برنامه MePart است که هدف آن تغییر ساختار اینستالیشن‌ها و سازه‌های موقت تولید شده توسط رویدادهای بزرگ فرهنگی از طریق پلتفرم شبکه برای ترویج گذار به سمت اقتصاد دورانی است. این کار سناریوهای شهری جدیدی را از طریق جابجایی منابع رویدادهای موقت ایجاد می‌کند. هدف از تغییر ساختارها؛ تشویق مشارکت در حفظ سازه، تعامل با جوامع، ترویج حس مالکیت جامعه و ایجاد پویایی در منطقه مورد نظر است.

 

زندگی پس از مرگ ، استفاده دوباره , سازه‌ها , غرفه‌ در معماری , اقتصاد دورانی , اینستالیشن‌ , طراحی ساختاری

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 179816

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .