جشنواره پلاک طلایی نوروز 99 اجرا می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۱۱ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۵۶۵ ، بازدید:۷۴۳

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: جشنواره شمعدانی در قالب جشنواره پلاک طلایی در نوروز 99 برگزار خواهد شد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، لاله کاظمی‌با بیان این مطلب گفت: جشنواره شمعدانی در آستانه بهار 98 با هدف جلب مشارکت‌های مردمی‌برای نهادینه کردن فرهنگ زیبایی در شهر اجرا شد؛ در این جشنواره از مردم دعوت شد همانطور که سنت خانه تکانی را در منازل خود دارند آن را به بیرون از منزل و نمای ساختمان منتقل کنند تا نماهای شهری زیباتر و تمیزتر شود.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار عکس مرتبط با این جشنواره در سایت ما بارگذاری شد، ادامه داد: با توجه به اینکه عکس‌ها از بخش‌های مختلف مسکونی، مدارس، مساجد و اصناف تهیه شده بود همه آنها مورد بازدید، راستی آزمایی و داوری قرار گرفت که از این تعداد 77 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.

کاظمی ‌افزود: 22 تندیس، 20 عدد پلاک طلا برای هر کاربری یعنی مسکونی، مدرسه، مسجد یا اصناف و 35 عدد هم لوح تقدیر جوایز برترین نمای زیبای جشنواره شمعدانی بود که هفته گذشته تحویل نفرات برتر شد.

 

جشنواره پلاک طلایی نوروز 99 , جشنواره پلاک طلایی , نوروز 99 , جشنواره , پلاک طلایی , معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی , شهر تهران , شهرداری , کاظمی , سازمان زیباسازی شهر تهران , ستاوین

 

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: عکس‌های ارسالی از شهروندان به جشنواره شمعدانی در واقع اقدامی‌است که روی نمای ساختمان انجام شده است، یکی در منزل را رنگ کرد، بعضی‌ها تراس را تمیز و مرتب کردن و گلدان گذاشتند، برنده‌هایی هم داشتیم که در سرتاسر کوچه اقداماتی را داشتند.

وی درباره برگزاری جشنواره شمعدانی در نوروز 99 اظهارکرد: این جشنواره در قالب "پلاک طلایی" در نوروز 99 ادامه دارد و فقط منازل مسکونی را شامل خواهد شد.

کاظمی ‌درباره راه شرکت متقاضیان در این جشنواره گفت: شروع این جشنواره در نوروز 99 از طریق نصب بنر در سطح شهر و انتشار آگهی در فضای مجازی اطلاع‌رسانی خواهد شد. شهروندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره با مراجعه به سایت سازمان زیباسازی شهر تهران ثبت نام و عکس‌های خود را برای جشنواره ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران درباره تاثیر برگزاری اینگونه جشنواره را در فرهنگ‌سازی بهبود منظر شهری، گفت: برگزاری این جشنواره به نوعی فرهنگ‌سازی است و شاید در سال‌های اول کمی‌ کند حرکت کنیم اما این اقدام برای نهادینه‌سازی این فرهنگ انجام می‌دهیم تا مردم نسبت به شهر تعلق خاطر و اهمیت داشته باشد.

وی با تاکید براینکه برای افزایش مشارکت مردم در این جشنواره قطعا باید اطلاع‌رسانی را گسترش دهیم، تصریح کرد: هر چقدر اطلاع‌رسانی ما قوی‌تر و بیشتر باشد مردم بیشتر در جریان قرار می‌گیرند، باید بتوانیم انگیزه‌هایی را برای حضور بیشتر مردم در این جشنواره ایجاد کنیم تا این موضوع برای مردم اهیمت پیدا کند و نیازی به برگزاری این جشنواره‌ها نداشته باشیم.

کاظمی ‌افزود: ما انتظار داریم که سال به سال شرکت‌کننده‌ها در این جشنواره بیشتر شود و حتی اگر بتوانیم تاثیری کوچک در زیبایی شهر از طریق مشارکت‌های شهروندی داشته باشیم خیلی بهتر است، قطعا کاری را که خود شهروندان انجام می‌دهند بهتر از آن محافظت می‌کنند و طول عمر بیشتری دارد تا کاری که شهرداری انجام دهد.

 

جشنواره پلاک طلایی نوروز 99 , جشنواره پلاک طلایی , نوروز 99 , جشنواره , پلاک طلایی , معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی , شهر تهران , شهرداری , کاظمی , سازمان زیباسازی شهر تهران , ستاوین

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .