نشست میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۱۱ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۵۸۰ ، بازدید:۶۸۵

در نشست رونمایی از مجله دال در شیراز موضوع تسری میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران، مورد بحث و مداقه قرار خواهد گرفت. به گزارش هنرآنلاین؛ مراسم رونمایی شماره جدید نشریه دال (۴ و ۵) همراه با نشست میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران پنجشنبه، ۲۴ بهمن در شهر شیراز برگزار می‌شود.

به نقل از برگزارکننده؛ مجله‌ تحلیلی انتقادی "دال" همواره با دیدگاه آسیب‌شناسی و مستندنگاری پرونده‌هایی را به دست چاپ می‌سپارد که به بیان معضلات و ریشه‌های شکل‌گیری آن در معماری معاصر ایران می‌پردازد. در نشست رونمایی شماره‌های جدید این مجله در شیراز موضوع "تسری میان‌مایگی" که یکی از پرونده‌های شماره‌ جدید دال است مورد بحث و مداقه قرار خواهد گرفت؛ اینکه حذف اجباری جامعه‌ نخبه باعث خالی‌شدن کرسی‌ها و اشغال سریع آن‌ها توسط میان‌مایه‌ها می‌شود.

وظیفه‌ مغفول نخبگان در تولید و ارائه‌ پارادایم به میان‌مایه‌ها سپرده می‌شود و چون این امر را در توان خود نمی‌یابند به تولید شبه‌پارادایم می‌پردازند. این خوراک مسموم در نهایت در بدنه‌ جامعه‌ اکثریت تأثیر فروکاهنده دارد و منجر به تولید کوتوله‌های موجه می‌شود. تنزل ذائقه‌ عمومی و تقلیل‌گرایی افراطی از عوارض چنین پدیده‌ شومی به‌شمار می‌رود.

در مقابل با تولید و راه‌اندازی جریان اندیشه می‌توان با این پدیده مبارزه کرد و در گام‌های زیرساختی می‌بایست سرعت پدیده‌ی حذف یا فرار نخبه را کم نمود و در حالت آرمانی آن را از چرخه بازایستاند.

در  نشست "میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران" محمدرضا حائری، مهرداد ایروانیان، کیوان نریمانی و امین عسلی به سخنرانی خواهند پرداخت.

این نشست روز پنجشنبه ۲۴ بهمن از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن سینما فرهنگ، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

 

مجله دال ,  شیراز , تسری میان‌مایگی , میان‌مایگی , جامعه معماری معاصر ایران , معماری معاصر ایران , معماری معاصر , گزارش هنرآنلاین , شیراز

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .