انتشار کتاب معماری پارامتریک پاتریک شوماخر

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۵ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۹۸۳ ، بازدید:۹۳۳

کتاب معماری پارامتریک، معماری خودتکثیر؛ چارچوبی نوین برای معماری تالیف پاتریک شوماخر با ترجمه فرزاد حامدی و محمدمهدی محمدی منتشر شد. به گزارش هنرآنلاین، این کتاب که نخستین جلد از مجموعه کتاب دو جلدی معماری خودتکثیر architecture of  Autopoiesis است و شامل  مطالبی درباره مبانی نظری معماری، به ویژه معماری پارامتریک است، در ۶۱۶ صفحه با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی نویسنده کتاب عنوان شده است: پاتریک شوماخر به عنوان نظریه‌پرداز سبک معماری پارامتریک و شریک‌ زاها حدید در این کتاب به دنبال بازتعریف و نگاهی دوباره به معماری است و ثمره چندین سال مطالعه طراحی و تدریس را گردآوری کرده است و معماری را در تئوری های فلسفی و تاریخی معماری بررسی کرده و خاستگاه سبک پارامتریک را معرفی می‌کند و در ادامه با نگاهی جدید به مسائل پیرامون فرم، عملکردها، فرایند طراحی، سبک ها، خلاقیت، زیبایی‌شناسی، رسانه و عملکرد اجتماعی معماری می‌پردازد. اکنون استمرار موفق خودتکثیری معماری، بیش از هر زمان دیگری، مستلزم یک نظریه همه‌جانبه است تا بتواند چالش‌ها، ظرفیت‌ها و انتخاب‌های تاریخی معماری در جامعه کنونی را شفاف‌سازی کند.

 

کتاب معماری پارامتریک , کتاب , معماری پارامتریک , کتاب معماری , پارامتریک , پاتریک شوماخر , فرزاد حامدی , محمدمهدی محمدی ,architecture of  Autopoiesis , انتشارات جهاد دانشگاهی , تئوری معماری , ظهور تاریخی معماری

 

معماری در نقش یک سیستم خودتکثیر، تئوری معماری، ظهور تاریخی معماری، عملکردها، ساختارها و فرایندهای معماری به عنوان یک سیستم خودتکثیر، رسانه معماری و عملکرد اجتماعی معماری عناوین فصل‌های این کتاب است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، تقاطع ژاندارمری، ساختمان منشور دانش، طبقه همکف، پلاک ۶ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵ تماس بگیرند.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .