اقامتگاه ماجرا ،جزیره هرمز، ایران

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۲۳ / ۰۹ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۱۰۸ ، بازدید:۶۸۶۸

مکان : جزیره هرمز،استان هرمزگان
سال : 2020
آرشیتکت (معمار /معماران) : معماران ZAV
همکاران طراحی : محمدرضا قدوسی، فاطمه رضایی فخر آستانه، گلناز بهرامی، سروش مجیدی
طراحی منظر : مریم یوسفی ،مرتضی ادیب
تاسیسات الکتریکی : پژمان مرادیان
تاسیسات مکانیکی : سعید افشاریان
مساحت زمین : 10300 متر مربع
عکس : تهمینه منزوی، سروش مجیدی، پیمان برخورداری، سمیه سعیدی
مدل سازی ( شبیه سازی) : سمیه سعیدی

اقامتگاه ماجرا، بخشی از پروژه «حضور در هرمز» است. پروژه‌ای که رویکردش مشارکت جامعه محلی و اعتمادسازی است. مرکز تفریحی-توریستی رونگ و کمپ فرش هم از بخش‌های دیگر همین پروژه ا‌ست که پیش از اقامتگاه ماجرا، اجرا شدند. حضور در هرمز یک روند مداوم با هدف  تشویق به مشارکت مردم محلی و درج منافع آنها در هر گونه مداخله در این جزیره است.

اقامتگاه ماجرا ،جزیره هرمز، ایران

 

این پروژه  شامل تعداد زیادی گنبد در مقیاس کوچک است که با تکنیک فوق خشتی نادر خلیلی ساخته شده است ، تکنیک ابتکاری و ساده با استفاده از خاک و شن و ماسه ضخیم. گنبدها سازه های آشنایی در منطقه هستند.این خرد شدن بنا، باعث می‌شود اقامتگاه، هماهنگ با خانه‌های کم‌ارتفاع محلی قرار بگیرد و تسلّط عجیب و غریبی روی انسان نداشته باشد . مقیاس کوچک آنها ، آنها را با توانایی های ساختاری صنعتگران محلی و کارگران غیر ماهر ، که با پروژه های کوچکتر قبلی برای این پروژه آماده شده اند ، سازگار می کند. امروز آنها استادکارهای فوق العاده خشتی آموزش دیده اند ، گویی نادر خلیلی به طور تصاعدی ضرب می شود .

اقامتگاه ماجرا ،جزیره هرمز، ایران

 

این اقامتگاه جذاب، برنده جایزه بین‌المللی طلايى مسابقه تيداى (TIDA) تايوان در سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۰۲۰ Taipei International Design Award) هم شده است. طرح اقامتگاه، در بخش طراحی فضاهای عمومی (Public Space Design Category) انتخاب شد. این مسابقه بین المللی، سالانه توسط شهردارى تايپه، با حمایت شورای بین‌المللی طراحی (ico-D)، سازمان جهانی طراحی (WDO) و فدراسیون بین المللی معماران/طراحان داخلی (IFI) در سه حوزه طراحی صنعتی ، طراحی ارتباط تصویری و طراحی فضای عمومی برگزار می‌شود.

این پروژه همچنین ،رتبه‌ی دوم- بخش ساختمان‌های عمومی- جایزه معمار 1399 را نیز به خود اختصاص داده است.

 

اقامتگاه ماجرا ،جزیره هرمز، ایران

اقامتگاه ماجرا ،جزیره هرمز، ایران

اقامتگاه ماجرا

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .