کاخ گلستان تهران ، ترکیب هنر و معماری شرق و غرب

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۱۲ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۲۰۰ ، بازدید:۶۹۹

کاخ گلستان تهران؛ ترکیب هنر و معماری شرق و غرب

۱۰ تور مجازی برای بازدید از بناهای شگفت‌انگیز جهان

کاخ گلستان که بنایی بازمانده از دوران قاجار در قلب تهران است، در فهرست ۱۰ گزینه برتر سایت معتبر گاردین برای گشت و گذار مجازی در زمانه کرونا جای گرفت. سرویس معماری هنرآنلاین: کارشناسان گاردین در ادامه فهرست‌های ۱۰ گزینه برتر خود این بار سراغ بناهای شگفت‌انگیز در گوشه و کنار جهان رفتند و ۱۰ پیشنهاد خود را برای سر زدن مجازی در زمانه کرونا به مخاطبان و کاربران معرفی کردند.

حالا که بسیاری از مردم از ترس ویروس بین چهار دیوار خانه‌ها اسیر شده‌اند، شاید یک راه فرار از این اسارت ناخواسته بهره بردن از تورهای مجازی برای دیدن دیدنی‌های جهان باشد. هزینه این کار هم فقط داشتن یک اینترنت خانگی پرسرعت و یک لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند است؛ حالا شما می‌توانید حتی در تخت خواب یا بدون بلند شدن از روی مبل و صندلی گشت و گذارتان را در شگفت‌انگیزترین بناهای جهان آغاز کنید.

در توصیف کاخ گلستان تهران در گاردین چنین آمده است: سلسله قاجار که نزدیک به ۱۴۰ سال بر ایران حکم راندند، از همان ابتدا تهران را به پایتختی برگزیدند. پادشاهان قاجار هر کدام کوشیدند عمارت‌هایی باشکوه از خود برای پایتخت یادگار بگذارند که کاخ گلستان در قلب تهران امروز یکی از آنهاست؛ یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های شهر و بنایی که میراث جهانی یونسکو آن را ترکیبی از هنر و معماری شرق و غرب می‌داند و می‌خواند. آینه‌کاری‌های کاخ هم بیشتر مربوط به قرن ۱۹ است.

 

کاخ گلستان تهران ، ترکیب هنر و معماری , شرق و غرب , کاخ گلستان , تهران ، هنر و معماری , ستاوین ,

 

هر چند دسترسی مجازی به دیدنی‌های این بنای تاریخی چندان هیجان‌انگیز و پیشرفته نیست اما مگر امروز امکان و ابزار حضور واقعی در مکان‌های دیدنی برای چند نفر فراهم است؟ قدم زدن در باغ دل‌انگیز، تماشای کاشیکاری‌های رنگی، خیره شدن به سقف دیدنی در تالار برلیان و تحسین کردن موزاییک‌کاری کف در تالار سلام زیبایی‌هایی است که هرگز از یاد تماشاگران نمی‌رود.

مسجد و مدرسه سلطان برقوق در قاهره-مصر، بنای وینگز در ساسکس شرقی انگلیس، کاخ ورسای در پاریس–فرانسه، کاخ شهر در جیپور-هند، کازا بالیو در بارسلونا-اسپانیا، تالیسین در ویسکانسین-آمریکا، برج دامینین در مسکو-روسیه، قلعه عاشق باد در راوادینووو-بلغارستان و خانه حبابی در کارالی-استرالیا ۹ گزینه دیگر برای تورهای مجازی زمانه کرونا هستند.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین , کد خبر: 159535

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .