تخریب احتمالی برج کپسولی Nakagin اثر کیشو کوروکاوا

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۰۲ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۳۶۰ ، بازدید:۱۱۸۱

یکی از برجسته ترین نمونه های معماری متابولیست، برج کپسول ناکاگین کیشو کوروکاوا، ممکن است تخریب شود. بنا به گزارش ژاپن فوروارد، این ساختمان در اوایل سال جاری توسط انجمن مدیریت به مالک زمین فروخته شد. برج در سالهای اخیر به دلیل وضعیت نامطمئن سازه و ناسازگاری با استانداردهای لرزه ای کنونی ،تخمین این برج به شدت حدس زده شده است.

تخریب احتمالی برج کپسولی Nakagin اثر کیشو کوروکاوا

 

برج کپسول Nakagin ،تجسم یک چشم انداز معماری جسورانه از رشد ارگانیک و انعطاف پذیری شدید،با وجود تحسین بین المللی و جایگاهی که در تاریخ معماری مدرن دارد، آینده ای نامشخص در پیش رو دارد.تاکنون هیچ اعلام رسمی در مورد تاریخ تخریب احتمالی صورت نگرفته است، با این حال اقدامات حفاظتی نتوانسته اند،اثرات مشخصی را علیه فرسودگی ساختار پروژه انجام دهند. عدم تعمیر و نگهداری منجر به تخلیه و خرابی لوله های آب شده است.

تخریب احتمالی برج کپسولی Nakagin اثر کیشو کوروکاوا

 

این برج در سال 1972 ساخته شده و اولین پروژه معماری به صورت کپسول است که در اطراف چشم‌انداز یک معماری سازگار، پویا، همواره در حال تغییر طراحی شده‌است، که در آن ماژول ها را می توان به هسته مرکزی متصل و یا یا جایگزین یا مبادله شوند.این کپسول ها برای اسکان افراد شاغلی که در مرکز توکیو کار می کنند، طراحی شده است. هر واحد با ابعاد 4 در2.5 متر و شامل تمامی امکانات رفاهی لازم برای اسکان یک نفر است. همه ویژگی ها و تجهیزات این برج به صورت پیش ساخته  بوده و از قبل مونتاژ شده اند.

تخریب احتمالی برج کپسولی Nakagin اثر کیشو کوروکاوا

 

جنبش Metabolist در دهه 1960 ژاپن ، حول ایده های محیط شهری انعطاف پذیر و قابل تغییر شکل گرفت. مفاهیمی مانند رشد ارگانیک و ناپایداری در جنبش معماری ، همراه با تمایل به پیشرفت های تکنولوژیکی ،در این جنبش مورد توجه بودند.

تخریب احتمالی برج کپسولی Nakagin اثر کیشو کوروکاوا

برج کپسولی Nakagin اثر کیشو کوروکاوا

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: archdaily

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .