نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۰۱ / ۰۹ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۵۹۲ ، بازدید:۱۵۶۳

در این پست با شبکه هنر و معماری ستاوین همراه باشید تا نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game با ترجمه و گرداوری اختصاصی ستاوین ، داشته باشیم ...   سریال پرطرفدارSquid Game ، که پخش آن از ماه سپتامپر، از شبکه نتفلیکس آغاز گردیده،با 111 میلیون بیننده از سراسر جهان رکورد جدیدی را برای این شبکه تلویزیونی به ارمغان آورده است.این سریال ،داستان افرادی را روایت می‌کند که در ازای میلیون ها دلار، به بازی های کشنده ترغیب شده‌اند و کل این اتفاقات بصورت پنهانی در جزیره ای جنگلی روی می دهد.فیلمنامه متفاوت ،شخصیت های جذاب ،طراحی لباس وصحنه و...را می توان از عوامل موفقیت این سریال دانست.با این حال نمی توان نقش پر رنگ معماری را در این فیلم نادیده گرفت. شاید اگر طراحی صحنه‌ی سریال آنقدر پرجزئیات و خاص نبود، Squid Game ، تا این اندازه بیننده را به دنیای داستانی خود نمی‌برد.

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

طراحی صحنه سریال Squid Game

 

به گفته کارگردان و مدیر هنری این سریال موفق، دکور صحنه سریال Squid Game، از حکاکی‌های MC Escher گرفته تا زمین‌های بازی واقعی کودکان ،به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که زیبا و شیرین به نظر برسند.این سریال به طور خلاصه ،مسابقه ای را به تصویر می کشد که در آن شهروندان شانس خود را در مقابل یکدیگر در یک سری بازی های مرگبار کودکانه امتحان می کنند. شرکت کنندگان تا حد مرگ در شش بازی کلاسیک کودکانه - از جمله طناب کشی  و یک نسخه از چراغ قرمز، چراغ سبز با یکدیگر رقابت می کنند تا برنده جایزه نهایی 45.6 بیلیون وون یا 28.1 میلیون پوند  شوند.هوانگ دونگ هیوک، کارگردان، می‌گوید رقابت‌های خشونت‌آمیز بازی Squid Game در فضاهایی برگزار می‌شود که «برای تحریک نوستالژی» طراحی شده‌اند.

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

 

هوانگ در مصاحبه ای با نتفلیکس گفت: من سعی کردم فضای زمین های بازی واقعی را شبیه سازی کنم.فکر می‌کردم این نوع دکورها می‌توانند حس واقعیت بیشتری به بازی بازیگران بدهند.

 

  • بازی اول :حیاط چراغ قرمز،چراغ سبز وعروسک بزرگ مقیاس

در طراحی دکور سریال بازی مرکب در بازی چراغ قرمز و چراغ سبز یک عروسک غول‌پیکر وجود دارد که با لیزر چشمانش حرکات بازیکنان را رصد می‌کند. جالب است بدانید این عروسک واقعا در موزه‌ای در شهرستان جینچئون در فاصله‌ای حدودا سه ساعته از سئول نگهداری می‌شود. این عروسک را برای فیلمبرداری از موزه قرض گرفته‌اند و همین الان می‌توانید آن را در موزه‌ای که کالسکه اسب نام دارد، پیدا کنید.

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

طراحی صحنه سریال Squid Game

 

  • بازی دوم:حیاط زمین بازی و آبنبات دالگونا:

برای بازی دوم، بازیکنان مجبور می‌شوند چالش Dalgona (همچنین به عنوان “بازی لانه زنبوری” معروف است) را در یک زمین بازی پر از سرسره های بزرگ و تاب های رنگی بازی کنند.به گفته کارگردان نمایش، هوانگ دونگ هیوک، بسیاری از صحنه های بازی، به عنوان زمین های بازی اور سایز شده طراحی شده‌اند تا بازیگران  فضاها را طوری تجربه کنند که گویی بچه‌های کوچک هستند.

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

Squid Game

 

  •  بازی سوم:طناب کشی:

بازی سوم – طناب کشی – در یکی از بزرگ‌ترین عرصه‌های سریال Squid Game صورت می‌گیرد. این اتاق مانند باند هواپیما، ماهیت خام و صنعتی دارد. دو سازه غول‌پیکرزرد رنگ از سکوها پشتیبانی می‌کنند که تیم ها روی آن ایستاده اند و طناب را با تمام توان خود برای جلوگیری از فرو رفتن در حفره مرکزی می‌کشند. در پشت صحنه، از نمایشگرهای آبی استفاده شده تا حس تاریکی و سرگیجه ناشی از بلندی ارتفاع بیشتر شود.

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

 

  • بازی چهارم:محله سنتی و بازی با تیله ها:

جزئیات بیشتری برای بازی چهارم به نام Marbles ،در نظر گرفته شده که در یک محله سنتی کره ای اتفاق می افتد.باز هم، این فضا به گونه‌ای طراحی شده است که احساس راحتی نوستالژیک مرتبط با دوران کودکی را برانگیزد و با توجه به خشونت و مرگ قریب‌الوقوعی که می‌دانیم در انتظار نیمی از شرکت‌کنندگان است، حسی دلخراشی برای بازیکنان و بینندگان ایجاد می‌کند.
Chae Kyoung-Sun کارگردان هنری مجموعه گفت: "ما بیشترین تلاش را برای این مجموعه انجام دادیم." "زمان زیادی طول کشید - دغدغه اصلی ما این بود که چگونه غروب خورشید را نمایش دهیم. ما فکر کردیم که باید در مرز تخیل و واقعیت باشیم."

دقیق ترین مجموعه در کل بازی Squid Game،همین فضا بود و ساخت آن بیشترین زمان را به خود اختصاص داد.

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

 

  • بازی پنجم:پل شیشه ای:

هوانگ گفت :که طراحی صحنه نمایش با دقت تمام انجام شده بود تا بتواند احساسات واقعی را در بازیگران برانگیزد که به اجرای آنها تبدیل می شد.پل شیشه ای مورد استفاده برای بازی پنجم از شیشه واقعی ساخته شده بود و اگرچه مانند نمایش بر فراز پرتگاه قرار نداشت، ولی نصب آن در ارتفاع یک متری ،سبب شده بود بازیگران طوری رفتار کنند، که انگار اینطور بود.او افزود: «این احساس واقعاً شبیه پریدن از روی یک پل بلند بود، بازی واقعی بود و آنها احساس ترس واقعی کردند. ما فکر می کنیم که این مجموعه قدرت رئالیسم را داشت."

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

طراحی صحنه سریال Squid Game

 

طراحی صحنه مجموعه به گونه ای انجام شده که بازی آخر به صورت عمدی در صحنه بازی اول برگزار می شود و این انتخاب عامدانه ،توصیه کارگردان هنری مجموعه بوده است.او گفت: " اولین و آخرین بازی در همان نقطه برگزار می‌شوند. ما بر روی داستان تخیلی و تا حدی غیرطبیعی تمرکز کردیم. اینگونه است که ما آخرین بازی را به پایان بردیم."

 

  • سالن انتظار:

مدیر هنری مجموعه علاوه بر میدان هایی که بازی ها در آن انجام می شد،مناطقی را طراحی نمود که بازیکنان زمان انتظار تا شروع بازی را در آن سپری می کردند.برخلاف فضاهای رنگی که ویژگی شاخص بسیاری از فضاهای سریال است، اتاقی که شرکت کنندگان باید قبل از بازیهای 3 و 4 در آن منتظر بمانند به دلیل سفید بودن قابل توجه است. این تالار سفید و درخشان، دیوارهای منحنی و نور خنک آن فضای داخلی مرکز حیدر علی اف زاها حدید یا ایستگاه PATH مرکز تجارت جهانی سانتیاگو کالاتراوا را تداعی می کند.

طراحی صحنه سریال Squid Game

طراحی صحنه سریال Squid Game

 

  • پلکان رنگی:

از قابل توجه‌ ترین فضاهای معماری در سریال ، پلکان سورئالیستی و ماز مانندی است که با رنگهای زنده  زرد و صورتی جلب توجه می کند. این راه پله ،طرح‌های معمار اسپانیایی ریکاردو بوفیل و همچنین سطوح ترومپ لوویل در بازی ویدیویی Monument Valley را تداعی می‌کند، اما در واقع حکاکی‌های هنرمند MC Escher می باشد.طرح‌های رنگارنگ مجموعه‌ها به عنوان تضادی با نحوه نمایش بازی‌ها انتخاب شده‌اند.

طراحی صحنه سریال Squid Game

طراحی صحنه سریال Squid Game

طراحی صحنه سریال Squid Game

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

 

  • خوابگاه شرکت کنندگان :نگاه به شخصیت ها همچون وسایلی در انبار:

خوابگاه شرکت کنندگان ، فضای وسیعی است که با تخت های دو طبقه پر شده وبه گونه ای طراحی شده که حس یک انبار را داشته باشد.Chae در مصاحبه‌ای با نتفلیکس کره گفت: " از آنجایی که جامعه مدرن در رقابت مداوم برای بالا رفتن است، ما از این مطلب در طراحی تخت‌خواب ها استفاده کردیم. ما به یک شی تاثیرگذار نیاز داشتیم بنابراین از نردبان استفاده کردیم.به جای رفتارانسانی با افراد ،با آنها همچون اشیایی تلنبار شده در قفسه های انبار رفتار می شد.

طراحی صحنه سریال Squid Game

طراحی صحنه سریال Squid Game

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

 

 تختخواب‌های چند طبقه، همچون سکوهای استادیوم یا حتی کولوسئوم چیده شده اند.که به نوعی تداعی کننده تکامل این فضا از محل خواب تا میدان نبرد خونین در قسمت‌های بعدی می باشد.

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

 

دیوارهای خوابگاه ، حاوی نقاشی‌هایی است که به بازیکن‌ها سرنخ هایی برای بازی هایی که قرار است انجام شود،می دهد.اگرچه شاید کمتر کسی درطول سریال به آن توجه کرده باشد.

طراحی صحنه سریال Squid Game

سریال پرطرفدارSquid Game

 

نگاهی به طراحی صحنه سریال Squid Game

هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: dezeen،architizer و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .